Ingezonden persbericht


Gezamenlijke aanpak Experian Intact en QAS van integriteit klantgegevens

Den Haag, Amsterdam, 7 maart 2006 - Experian Marketing Serrvices en QAS hebben hun samenwerking in Nederland uitgebreid. De bedrijven bieden vanaf nu gezamenlijk diensten aan waarmee consumenten-adresgegevens kunnen worden opgeschoond en de kwaliteit gecontroleerd kan worden. Hiertoe hebben zij een samenwerkingsovereenkomst getekend. QAS wordt verkoper van de data-opschoondiensten van Experian Intact. Ook is de QAS adressoftware geïntegreerd in het product Intact.

Door de samenwerking kan eenvoudiger gebruik worden gemaakt van de gecombineerde mogelijkheden van Experian Intact, de online data opschoonservice, en QAS QuickAddress software. Met QuickAddress kunnen adressen worden overgezet naar diverse databaseprogramma's en worden ze automatisch aangevuld en gecorrigeerd. Het doel van de samenwerking is om bedrijven tegemoet te komen in de behoefte om de nauwkeurigheid van hun klantgegevens verder te verbeteren.

Uit onderzoek dat QAS begin dit jaar deed, bleek al dat slecht beheer van klantgegevens organisaties per jaar zes procent aan inkomsten kost. Belangrijkste reden hiervoor is problemen met de datakwaliteit. Uit onderzoek dat Experian eind vorig jaar deed, bleek ook dat Nederlandse en Engelse marketeers in Europa het meest bezorgd zijn om de kwaliteit van adressenbestanden. De belangrijkste reden hiervoor is dat in deze landen bedrijven het meest gebruik willen maken van filters die gegevens van verhuisde of overleden consumenten verwijderen.

Pieter Stroop, Senior Manager Marketing Services van Experian: "In Nederland verhuist jaarlijks 11 procent van de bevolking. Omdat de meeste bedrijven bezorgd zijn dat post terecht komt bij mensen die verhuisd zijn of wellicht overleden zijn, willen ze de opschoning van hun bestanden zo volledig mogelijk uitvoeren. Door de samenwerking met QAS hebben we nu een serie complementaire producten voor adreskwaliteit. We lopen hiermee voorop in de markt."

Olivier Mansard, Director of Western European Sales van QAS: "Een slechte datakwaliteit is van invloed op hoe de consument aankijkt tegen het merk van een organisatie, en is van invloed op het correct naleven van de wet. Bedrijven moeten van het begin af aan een bedrijfsbrede cultuur van data integriteit kweken, zodat iedereen de waarde van klantgegevens erkent en het belang ervan inziet om de integriteit ervan te handhaven."

Over Experian Nederland B.V.
Experian Nederland maakt onderdeel uit van Experian, een wereldwijde marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie, producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten, het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het managen van de financiële risico's gedurende de klantrelatie.

Experian werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars, vastgoed bedrijven, e-commerce en overheid.

Experian maakt onderdeel uit van GUS plc en heeft hoofdkantoren in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 31 landen, telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers.en is actief in meer dan 60 landen. Experian heeft een jaaromzet van meer dan 2,1 miljard Euro. Experian is in Nederland gevestigd in Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. Meer informatie is te vinden op www.experian.nl

Over QAS, an Experian company
QAS is opgericht in 1990 en heeft kantoren in Europa, Azië, Australië en de Verenigde Staten. Sinds oktober 2004 is QAS onderdeel van Experian Marketing Services en gaat verder als QAS, an Experian company. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen en sinds 2000 is QAS actief in Nederland. QuickAddress producten bieden uitkomst op het gebied van accuraat adresmanagement. De software is eenvoudig te integreren in talrijke applicaties, maar ook te gebruiken in een 'stand-alone' omgeving. Tot de QAS global business partners behoren onder andere PeopleSoft, Oracle, SAP en Siebel Systems Inc. Wereldwijd maken ca. 9.000 organisaties gebruik van QuickAddress producten. In Nederland zijn dat bijvoorbeeld: ING - Service Centre Claims, Philips Consumer Electronics, Orange, Fujitsu Siemens, Konica Minolta, Aegon Nederland, De Efteling en KNVB ClubSupport.

QuickAddress producten zijn verkrijgbaar met datasets voor de landen Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Zwitserland Spanje, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore en Ierland. QAS verwerft samenwerkingsverbanden met officiële postinstanties om zodoende accurate postadressen te kunnen garanderen. De omzet van QAS bedroeg in 2004 £ 49 miljoen. De visie, dat technisch superieure en vernieuwende softwareoplossingen een voorwaarde zijn voor blijvend succes en continuïteit, heeft ertoe geleid dat de organisatie enorm is gegroeid in de afgelopen jaren. Meer informatie is te vinden op de website www.qas.nl



Ingezonden persbericht