Ingezonden persbericht


----------
Hoofddorp, 10 maart 2006

SCOPE lanceert open Integration Framework

Fundament voor eenvoudig koppelen met SCOPE CRM-systeem

De Nederlandse CRM-leverancier SCOPE marketing technology heeft SCOPE Integration Framework gelanceerd ter versterking van haar best-of-breed filosofie. Dit open integratieplatform is de flexibele basis voor elke interface tussen het SCOPE CRM-systeem en backoffice en externe systemen en websites.

SCOPE Integration Framework wordt al succesvol gebruikt bij de ontwikkeling van standaard SCOPE koppelingen voor specifieke markttoepassingen. Zo is op basis van het platform een standaard adapter met het Wfd-register van de AFM gerealiseerd voor de intermediaire verzekeringsactiviteiten van Avéro Achmea, Postbank en ING Bank Hypotheken & Intermediaire Bankzaken. Verder wordt met SCOPE Integration Framework gewerkt aan een standaard interface met branche-informatiecentrum Vektis voor zorginkoop door zorgverzekeraars. Ook standaard interfaces met de onderwijsinformatie systemen van Stoas voor ROC's en hogescholen staan op de rol. Uiteraard fungeert het platform ook als fundament voor bedrijfsspecifieke interfaces.

SCOPE Integration Framework maakt gebruik van de bestaande IT-infrastructuur, systemen en software. Het open platform ondersteunt internet standaarden als HTTP, XML, XSD en webservices, en is compatibel met Micorsoft.NET en andere omgevingen. De componenten en tools van SCOPE Integration Framework vormen de flexibele basis voor integratie over de grenzen van systemen en organisaties heen. Verder maakt de multitier opbouw configuratie op meerdere niveaus mogelijk.

Met SCOPE Integration Framework heeft CRM-specialist SCOPE een strategische troef in handen. Directeur Fred Lingg: "In de huidige economie zijn veel markten verzadigd. Het onderscheidende vermogen en groei zitten vooral in de diensten en totaaloplossingen door fusies, overnames en samenwerking. Dit vereist naast integratie op juridisch en bestuurlijk vlak, integratie van de operaties en natuurlijk ICT. De keuze voor best-of-breed biedt dan altijd de juiste oplossing, snel implementeren en overzichtelijke projecten. En met SCOPE Integration Framework kunnen onze klanten deze integraties nu eenvoudiger realiseren met een snellere return on investment."

----------
Unquote

Over SCOPE marketing technology:
SCOPE marketing technology is leverancier van CRM- en relatiebeheer software. Het bedrijf is gevestigd in Hoofddorp en bedient met 50 medewerkers de Nederlandse markt. De omzet bedroeg in 2005 ruim 4 miljoen Euro. SCOPE marketing technology richt zich met branchespecifieke oplossingen op de top van de Nederlandse bedrijven en instellingen in een beperkt aantal kennisgebieden: Verzekeringen Zakelijke Markt, Assurantie-intermediair, Zorginkoop, Overheid, Onderwijs, Handel, Sport en Recreatie. De SCOPE software is in gebruik bij meer dan 100 grote en middelgrote organisaties.



Ingezonden persbericht