Gemeente Goes

Afscheid vertrekkende raadsleden

Op dinsdag 14 maart neemt het gemeentebestuur afscheid van raadsleden die niet meer terugkeren in de nieuwe raad. Een aantal vertrekkende raadsleden is jarenlang actief geweest in de Goese politiek. Op 14 maart om 16.00 uur is er een openbare raadsvergadering in de raadszaal van het Stadskantoor aan de M.A. de Ruijterlaan 2 voor het officiële deel van het afscheid.
Vanaf 19.30 uur wordt de vertrekkende raadsleden een informele receptie aangeboden in het Stadhuis aan de Grote Markt. U kunt dan persoonlijk afscheid nemen. Wij nodigen u van harte uit om de raadsvergadering en de receptie bij te wonen. Graag tot ziens op 14 maart!

Op 16 maart om 19.30 uur worden de leden van de gemeenteraad geïnstalleerd tijdens de raadsvergadering in het Stadskantoor.
---

Vergadering gemeenteraad op 14 maart

Op dinsdag 14 maart vergadert de gemeenteraad in het Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2. De
vergadering begint om 16.00 uur en is openbaar. Geïnteresseerden kunnen de agenda en de vergaderstukken inzien bij de publieksbalie. Op de avond van de vergadering liggen de agenda's en stukken op de publieke tribune. De agenda ziet er als volgt uit:
* Vaststelling agenda
De raad stelt aan het begin van de vergadering de agenda vast.
* Vragenuur voor leden van de gemeenteraad Aan het begin van de vergadering is er een vragenuur voor gemeenteraadsleden.

* Spreekrecht burgers
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren over onderwerpen die op de agenda staan. Als u van het spreekrecht gebruik wil maken, moet u dit voor aanvang van de vergadering melden aan de griffier, tel. 24 97 30 onder opgave van naam, adres en het onderwerp waarover u het woord wil voeren. Elke spreker krijgt maximaal vijf minuten het woord.

* Onderwerpen


* Beschikbaar stellen van een aanvullend krediet voor de renovatie van het Wilhelminahuis te

* Wilhelminadorp

* Onderzoek naar de geloofsbrieven van de nieuwe raadsleden
* Afscheid van de vertrekkende raadsleden Vergadering gemeenteraad op 16 maart
Op donderdag 16 maart vergadert de nieuwe gemeenteraad in het Stadskantoor, M.A. de
Ruijterlaan 2. De vergadering begint om 19.30 uur en is openbaar. Geïnteresseerden kunnen de agenda en de vergaderstukken inzien bij de publieksbalie. Op de avond van de vergadering liggen agenda's en stukken op de publieke tribune. De agenda ziet er als volgt uit:
* Installatie leden gemeenteraad

* Vaststelling agenda
De raad stelt aan het begin van de vergadering de agenda vast.
* Vragenuur voor leden van de gemeenteraad Aan het begin van de vergadering is er een vragenuur voor gemeenteraadsleden.

* Spreekrecht burgers
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren over onderwerpen die op de agenda staan. Als u van het spreekrecht gebruik wil maken, moet u dit voor aanvang van de vergadering melden aan de griffier, tel. 24 97 30 onder opgave van naam, adres en het onderwerp waarover u het woord wil voeren. Elke spreker krijgt maximaal vijf minuten het woord.

* Onderwerpen

* Aanwijzing plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad
* Benoemen van leden en vertegenwoordigers in commissies en instellingen

* Beschikbaar stellen van een krediet voor de uitvoering van het Masterplan Binnenstad

* Vaststellen van de regiovisie van het bestuurlijk overleg De Bevelanden

* Benoemen van bestuursleden voor de Pontes Scholengroep
* Vaststellen van de nieuwe Brandbeveiligingsverordening 2006 en de legeslijst

* Wijzigen van de Legesverordening 2006

* Diverse begrotingswijzigingen