BOVAG

Liever de dealer voor onderhoud en reparatie

Bron: Persbericht BOVAG
datum: 14-03-2006

Twee trouwe merkdealerklanten gaan de consument vanaf vandaag in allerlei media vertellen dat ze bij de merkdealer aan het juiste adres zijn voor onderhoud en reparatie. De nieuwe campagne Liever de Dealer is een initiatief van zon 3.000 merkdealers en hun importeurs. De campagne werd, onder het toeziend oog van 1.000 merkdealers, gelanceerd tijdens het jaarlijkse NDA Dealercongres in Amsterdam RAI Theater. De Liever de Dealer-campagne wordt uitgevoerd door de NDA, de Nederlandse Dealer Associatie (een afdeling van BOVAG), en RAI Vereniging, afdeling Autos.

De campagne zal de Nederlandse autobezitter extra duidelijk maken dat merkdealers staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Verder is bij de merkdealers de prijs in verhouding tot de geleverde prestaties uitstekend. Onderhoud bij de merkdealer is de beste keuze voor auto en consument. De merkdealer levert kwaliteit, heeft kennis van het merk door het volgen van speciale trainingen op merk én type auto. De merkdealer kent de auto door en door en beter dan wie ook. Dit is belangrijk voor de efficiency van het uitvoeren van de werkzaamheden en de veiligheid. De auto is tenslotte een kostbaar bezit en daar neem je geen risico mee.

Ten onrechte denken sommige automobilisten dat de merkdealer voor onderhoud en reparatie duur is. Voor soortgelijke werkzaamheden biedt de dealer tegenwoordig vergelijkbaar concurrerende tarieven. Een consument krijgt dus per saldo meer waar voor zijn geld. Een merkdealer werkt met originele onderdelen waardoor de auto in een perfecte staat blijft. Maar automobilisten kunnen bij de merkdealer ook voor voordeliger geprijsde onderdelen kiezen. Persoonlijke service is bij de merkdealer vanzelfsprekend. En de merkdealer geeft een volledig overzicht in de werkzaamheden die verricht zijn aan de hand van een duidelijke, gespecificeerde factuur.

De nieuwe campagne loopt tot en met eind dit jaar en behelst een mix van media-uitingen (tijdschriften, radio, buitenreclame, internet en showroommaterialen) Centraal in de campagne staat de nieuwe website LieverdeDealer.nl. Op LieverdeDealer.nl staat veel nieuws op het gebied van after sales (onderhoud en reparatie), een zoekmogelijkheid om de dichtstbijzijnde dealer te vinden en een apk- en wegenbelastingcheck. Met als klap op de vuurpijl een after sales-internetgame waarmee meerdere autos te winnen zijn.

Dan nog een bijzonderheid: de mensen die figureren in de campagne, gewone mensen, zijn gefotografeerd met hun eigen auto in hun eigen omgeving. Zij kiezen er bewust voor om hun auto voor onderhoud en reparatie naar de merkdealer te brengen.