Versatel Telecom International NV

Tele2 start TV revolutie: kijker bepaalt voortaan zélf wat er op zijn tv komt!

Amsterdam, 14 februari 2006. Tele2 introduceert vandaag Tele2 TV. Tele2 TV bevat meer dan 50 tv- en radiozenders, honderden films en series op aanvraag, gratis live eredivisie voetbal en straks ook "uitzending gemist". Met de afstandbediening en de elektronische programmagids kunnen Tele2-abonnees nu hun eigen favoriete tv-avond samenstellen.

"Tele2 laat zien waar anderen nog steeds over praten", aldus Günther Vogelpoel, COO van Tele2. "Naast tv- en radiozenders biedt Tele2 TV honderden films, tv-series, documentaires en kinderprogramma's op aanvraag. Bij ons heeft de kijker het voor het zeggen. Wij bieden de keuze, hij bepaalt `wat en wanneer'. En dat met een druk op de knop. Dat is uniek."

Tele2 lanceert TV in een pakket onder de naam Tele2 Compleet TV. Hiermee beschikken klanten over een vaste telefoonaansluiting, razendsnel internet (tot 20 Mb), een uitgebreid zenderaanbod en kunnen zij 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nummers, hebben zij geen KPN meer nodig en huren zij eenvoudig een film in de Tele2 Videotheek. Tele2 biedt dit complete pakket de eerste 6 maanden aan voor maar 39,90 p/mnd en daarna voor slechts 44,90 p/mnd.

Televisie is de logische vervolgstap van Tele2 op de Nederlandse consumentenmarkt en past geheel binnen de strategie van de Tele2 Groep. Tele2 bezit de exclusieve uitzendrechten van live Eredivisie voetbal en het bedrijf maakt onderdeel uit de Kinnevik Groep, dat met MTG (Modern Times Group) dagelijks ruim 260 miljoen televisiekijkers bedient in meer dan 30 landen.


- EINDE -

CONTACT
Cilesta van Doorn, Telephone: + 31 (0) 20 750 1318 Manager Corporate Communications, Tele2-Versatel
Tele2 Nederland maakt onderdeel uit van het Zweedse Tele2 AB, dat in 1993 werd opgericht. Tele2 is de meest succesvolle alternatieve telecom-aanbieder van Europa en levert zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aan meer dan 30 miljoen gebruikers in 23 landen. De merknamen waaronder deze


---- --