Blauw New Media


---

Blauw Research groeit in 2005 met 26%
Rotterdam , 14 maart 2006
Blauw Research heeft het jaar 2005 afgesloten met een omzet van bijna 7,5 miljoen euro. Dat is een stijging van 26% ten opzichte van het jaar ervoor. In 2004 noteerde Blauw ook al een substantiële groei van 26% ten opzichte van 2003. Het lijkt erop dat de nieuwe strategie van Blauw Research haar vruchten afwerpt. Deze nieuwe koers is erop gericht klanten te helpen vanuit een integrale benadering van marketing intelligence in plaats van een puur traditionele onderzoeksvraag en wordt kennelijk door de markt gewaardeerd.

Ook voor het lopende jaar verwacht Blauw Research de groei te kunnen doorzetten. Zowel de nieuwe vestiging in Duitsland (Neurenberg) als ook het multi-country onderzoek vanuit Nederland zullen hieraan bijdragen. Daarnaast ziet Blauw de bestaande activiteiten in eigen land met vertrouwen tegemoet en lijkt het erop dat de verwachtingen van nieuwe diensten (waaronder detachering) worden waargemaakt.

BBI Group, de holdingmaatschappij waartoe naast Blauw Research ook het internationale call center GDCC behoort, boekte een geconsolideerde omzet van bijna 10,5 miljoen euro. Dat is 31% meer dan over 2004 het geval was. Hierbij is gecorrigeerd voor de omzet van Bloomerce, dat in 2004 nog deel uitmaakte van BBI Group, maar begin 2005 werd verkocht aan SSI. Ook GDCC verwacht voor 2006 een verdergaande ontwikkeling van de sterke groei. GDCC opent binnenkort een tweede vestiging om te beantwoorden aan de groeiende vraag naar internationaal veldwerk van met name buitenlandse onderzoekbureaus.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Susan van Eck; +31 10 4000 974; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland met circa 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw Research is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector.
« terug