Time : 11:17:19
Date : 16 March 2006
Sender Name: indie group nv
Point X en Telraam worden INDIE GROUP, met steun van de K.U.Leuven
Een fusie en kapitaalsverhoging, die het vertrouwen van de K.U.Leuven
in de bedrijven bevestigt, resulteren in schaalvergroting bij de
innovatieve Kortrijkse ontwikkelaar van digitale, interactieve
communicatie.
Op 16 maart werd de nieuwe corporate identity van INDIE GROUP, de
nieuwe naam voor Point X, onthuld. Hiermee werd de derde en laatste
fase van de geplande schaalvergroting van het Kortrijkse
multimediabedrijf feestelijk afgerond. Door de fusie en de
kapitaalsverhoging wil INDIE GROUP een nieuwe periode van groei
inzetten en in 3 jaar een omzetverdubbeling realiseren. Deze groei
zal op korte termijn ongetwijfeld leiden tot nieuwe aanwervingen.
De eerste fase werd in juli 2005 al doorgevoerd, met de overname door
Point X van Telraam, een jonge spin-off van de K.U.Leuven Campus
Kortrijk en KATHO gespecialiseerd in educatieve multimedia en
onderwijstechnologie. Deze fusie door overname was het logische
gevolg van een jarenlange en vruchtbare samenwerking tussen deze twee
zusterbedrijven.
De tweede fase werd op 3 maart 2006 volbracht toen het Gemma Frisius
Fonds (KU Leuven, Fortis en KBC) 250.000 EUR vers kapitaal in Point X
injecteerde.
De activiteiten van INDIE GROUP worden opgedeeld in 4 business units.
INDIE COMMUNICATION, richt zich volledig op de creatie van maatwerk
projecten rond digitale interactieve bedrijfscommunicatie zoals
zakelijke of creatieve websites, product- of bedrijfspresentaties en
toepassingen voor e-commerce of e-mail marketing.
INDIE EDUCATION, ontwikkelt computertoepassingen om vorming en
opleiding, leren en onderwijzen te ondersteunen:
gebruiksvriendelijke, intelligente programma's, op cd-rom of op het
web, ondersteunende vormingspakketten en leermaterialen.
INDIE COLLABORATION is een nieuwe business unit die zich richt op de
ontluikende markt van social software. Dit zijn internetapplicaties
die het samenwerken in groep eenvoudiger en efficiënter laten
verlopen. Er wordt gebruik gemaakt van technologie die toegang geeft
tot vitale informatiebronnen en kennis binnen een community.
INDIE GAMING werd opgericht door het stijgende succes van gaming
activiteiten. Online games voor viral marketing (gamevertising),
educatieve spelletjes voor kinderen, 'serious gaming' voor opleiding
en training en adventure games voor teambuilding zijn de
actieterreinen van deze jongste business unit.
INDIE GROUP richt zich nog steeds op maatwerk projecten, maar wil
daarnaast de toekomstige groei vooral met de binnen- en buitenlandse
verkoop van eigen software producten realiseren. Momenteel brengt
INDIE GROUP drie productlabels op de markt: News4You® (e-mail
marketing software), IDIOMA-TIC® (een online oefen- en testplatform
voor educatieve toepassingen), en CogniStreamer® (een reeks internet
portaalsystemen gericht op e-learning, innovatie en
kennismanagement).
Achtergrondinformatie:
Point X, in 1991 opgericht en gevestigd te Kortrijk , is
gespecialiseerd in maatwerk multimedia producties voor internet,
cd-rom en dvd. In 2000 werd een eerste kapitaalverhoging doorgevoerd
via een minderheidsparticipatie door Focus Advertising.
Telraam werd in 2001 opgericht te Kortrijk als een spin-off van de KU
Leuven Campus Kortrijk, KATHO en TAKKA TAKKA, de
managementvennootschap achter Point X. Telraam is gespecialiseerd in
educatieve multimedia en onderwijstechnologie.
In juli 2005 werden beide bedrijven gefusioneerd door overname van
Telraam door Point X.
Op 3 maart 2006 werd samen met de naamswijziging in INDIE GROUP, een
nieuwe kapitaalsverhoging doorgevoerd door het Gemma Frisius Fonds,
het investeringsfonds achter KU Leuven, Fortis en KBC.
INDIE GROUP stelt momenteel 21 mensen tewerk en maakte vorig jaar een
omzet van 1 miljoen EURO.
Voor alle bijkomende informatie:
Wim Soens, 0498/862.866, wim.soens@pointx.be - www.pointx.be of
www.indiegroup.be
indie group nv
Engelse Wandeling 2 K18
B8500 Kortrijk
URL: http://www.indiegroup.be