Time : 11:17:19
Date : 16 March 2006
Sender Name: indie group nv

Point X en Telraam worden INDIE GROUP, met steun van de K.U.Leuven Een fusie en kapitaalsverhoging, die het vertrouwen van de K.U.Leuven in de bedrijven bevestigt, resulteren in schaalvergroting bij de innovatieve Kortrijkse ontwikkelaar van digitale, interactieve communicatie.

Op 16 maart werd de nieuwe corporate identity van INDIE GROUP, de nieuwe naam voor Point X, onthuld. Hiermee werd de derde en laatste fase van de geplande schaalvergroting van het Kortrijkse multimediabedrijf feestelijk afgerond. Door de fusie en de kapitaalsverhoging wil INDIE GROUP een nieuwe periode van groei inzetten en in 3 jaar een omzetverdubbeling realiseren. Deze groei zal op korte termijn ongetwijfeld leiden tot nieuwe aanwervingen.

De eerste fase werd in juli 2005 al doorgevoerd, met de overname door Point X van Telraam, een jonge spin-off van de K.U.Leuven Campus Kortrijk en KATHO gespecialiseerd in educatieve multimedia en onderwijstechnologie. Deze fusie door overname was het logische gevolg van een jarenlange en vruchtbare samenwerking tussen deze twee zusterbedrijven.
De tweede fase werd op 3 maart 2006 volbracht toen het Gemma Frisius Fonds (KU Leuven, Fortis en KBC) 250.000 EUR vers kapitaal in Point X injecteerde.

De activiteiten van INDIE GROUP worden opgedeeld in 4 business units. INDIE COMMUNICATION, richt zich volledig op de creatie van maatwerk projecten rond digitale interactieve bedrijfscommunicatie zoals zakelijke of creatieve websites, product- of bedrijfspresentaties en toepassingen voor e-commerce of e-mail marketing.
INDIE EDUCATION, ontwikkelt computertoepassingen om vorming en opleiding, leren en onderwijzen te ondersteunen:
gebruiksvriendelijke, intelligente programma's, op cd-rom of op het web, ondersteunende vormingspakketten en leermaterialen. INDIE COLLABORATION is een nieuwe business unit die zich richt op de ontluikende markt van social software. Dit zijn internetapplicaties die het samenwerken in groep eenvoudiger en efficiënter laten verlopen. Er wordt gebruik gemaakt van technologie die toegang geeft tot vitale informatiebronnen en kennis binnen een community. INDIE GAMING werd opgericht door het stijgende succes van gaming activiteiten. Online games voor viral marketing (gamevertising), educatieve spelletjes voor kinderen, 'serious gaming' voor opleiding en training en adventure games voor teambuilding zijn de actieterreinen van deze jongste business unit.

INDIE GROUP richt zich nog steeds op maatwerk projecten, maar wil daarnaast de toekomstige groei vooral met de binnen- en buitenlandse verkoop van eigen software producten realiseren. Momenteel brengt INDIE GROUP drie productlabels op de markt: News4You® (e-mail marketing software), IDIOMA-TIC® (een online oefen- en testplatform voor educatieve toepassingen), en CogniStreamer® (een reeks internet portaalsystemen gericht op e-learning, innovatie en kennismanagement).

Achtergrondinformatie:
Point X, in 1991 opgericht en gevestigd te Kortrijk , is gespecialiseerd in maatwerk multimedia producties voor internet, cd-rom en dvd. In 2000 werd een eerste kapitaalverhoging doorgevoerd via een minderheidsparticipatie door Focus Advertising. Telraam werd in 2001 opgericht te Kortrijk als een spin-off van de KU Leuven Campus Kortrijk, KATHO en TAKKA TAKKA, de
managementvennootschap achter Point X. Telraam is gespecialiseerd in educatieve multimedia en onderwijstechnologie.
In juli 2005 werden beide bedrijven gefusioneerd door overname van Telraam door Point X.
Op 3 maart 2006 werd samen met de naamswijziging in INDIE GROUP, een nieuwe kapitaalsverhoging doorgevoerd door het Gemma Frisius Fonds, het investeringsfonds achter KU Leuven, Fortis en KBC. INDIE GROUP stelt momenteel 21 mensen tewerk en maakte vorig jaar een omzet van 1 miljoen EURO.

Voor alle bijkomende informatie:
Wim Soens, 0498/862.866, wim.soens@pointx.be - www.pointx.be of www.indiegroup.be
indie group nv
Engelse Wandeling 2 K18
B8500 Kortrijk

URL: http://www.indiegroup.be