ABEL maakt internet bellen eenvoudig

Weber shandwick

Friese onderneming neemt drempel Internet Bellen weg en koppelt ADSL en telefonie los in exclusief introductiepakket bij de Media Markt

Heerenveen, 16 maart 2006 - Vanaf zaterdag 18 maart is Nederland een aanbieder van Internet Bellen rijker. ABEL Telecom introduceert dan een exclusief pakket bij de Media Markt, waarmee Internet Bellen bereikbaar wordt voor een grote doelgroep. In tegenstelling tot de concurrentie, maakt ABEL Internet Telefonie eenvoudig. Het bij het pakket geleverde kastje van Cisco-Linksys is eenvoudig aan te sluiten, via een handleiding met plaatjes die de diverse installatiestappen in beeld brengen. ABEL Internet Bellen vormt een opzichzelfstaand product en verplicht niet tot het kopen van een bundel met ADSL. Je kunt dus gewoon gebruik blijven maken van je huidige telefoontoestel en breedband Internetverbinding. Eenvoud, transparantie en toegankelijkheid zijn een aantal van de sleutelwoorden waarmee ABEL Telecom zich wil onderscheiden van de concurrentie. Uiteraard biedt ABEL ook op prijsniveau zeer scherpe tarieven en is momenteel goedkoper dan de belangrijkste concurrenten. ABEL heeft vertrouwen in de toekomst en hoopt vanuit Heerenveen voor Friesland te worden, wat Nokia voor Finland is.

Transparantie als doelstelling
De mensen achter ABEL Telecom komen allemaal uit de telecombranche. Door hun ervaring voor bedrijven als KPN en Siemens, weten ze precies hoe de telefoniemarkt in elkaar zit. Transparantie is niet iets waar de meeste telecombedrijven in uitblinken. Daarom willen ze dit bij ABEL Telecom anders aanpakken. Herman Kelder, Commercieel Directeur van ABEL Telecom licht toe: 'Door het loskoppelen van Internet Bellen en ADSL zijn de tarieven van ABEL heel transparant. De Consumentenbond maakte zich hier in het verleden al sterk voor en wij bieden onze klanten graag deze keuze. ABEL doet niet aan onverwachte kleine lettertjes. Concurrerende bedrijven zeggen vaak 'gratis bellen' te verkopen, terwijl dit in de praktijk niet zo is. Bovendien vergeten ze te melden dat de kosten voor de KPN-lijn nog steeds moeten worden betaald. Bij ABEL zijn we daar duidelijk in en weet je waar je aan toe bent! Wat ook prettig is, is dat de consument na het verstrijken van een eerste jaarabonnement vrij is om per maand het abonnement op te zeggen. Men is dus niet tegen wil en dank nog een jaar lang gebonden aan een contract waar ze eigenlijk van af willen'.

Eenvoud staat voorop
Eén van de voornaamste doelstellingen van ABEL is om die mensen die over willen gaan op een nieuwe manier van bellen, een laagdrempelige keuze te bieden. Mensen kunnen momenteel kiezen uit diverse aanbieders, maar voor een groot deel van de 4,5 miljoen gebruikers van een ADSL- of kabelverbinding is de stap naar Internet Telefonie nog te groot. Eenvoud staat daarom voorop en ABEL Telecom biedt dit op diverse fronten.
-ABEL is gewoon te koop in de winkel, wat de drempel voor veel mensen zal verkleinen.
-Mensen die willen overgaan op bellen met ABEL kunnen gewoon gebruik blijven maken van hun huidige telefoontoestel en breedband Internetverbinding. Het is niet nodig om nieuwe apparatuur of een bundel met ADSL te kopen.

-Internet Bellen via ABEL werkt net zoals gewoon bellen, de telefoon blijft verbonden met KPN, maar ook met Internet.

-Zo'n 85% van de deelnemers uit een ABEL testpanel van enkele honderden personen, wist het systeem zonder noemenswaardige problemen en zonder hulp van de helpdesk te installeren. En dit was nog maar in de testfase.

-De PC hoeft niet aan te staan om te kunnen bellen met ABEL en men hoeft ook niet in de buurt van de computer te blijven.

-Aangezien de huidige KPN-lijn gewoon behouden kan worden, hoeft men niet bang te zijn dat bellen niet meer mogelijk is, zodra het Internet niet werkt.
-Bovendien blijft men bereikbaar op het huidige telefoonnummer, en krijgt er zelfs een extra telefoonlijn bij.

Toegankelijkheid voor iedereen
De heer Kelder vervolgt: 'ABEL is een heel toegankelijk en eenvoudig product. Daarom vinden we het belangrijk dat ons pakket niet alleen online te bestellen is, maar ook verkrijgbaar in de winkel. We zijn blij en trots dat de Media Markt de eerste winkel is waar ons product te koop is. Het personeel op de winkelvloer is door ons getraind, waardoor ze advies op maat kunnen geven aan geïnteresseerde klanten. Op korte termijn wordt het ABEL Internet Bellen introductiepakket in diverse andere elektronica- en computerzaken verkocht.'

ABEL vond het belangrijk om de drempel weg te nemen die Internet Telefonie nog voor veel mensen vormt en toegankelijk te worden voor mensen uit vele doelgroepen. Omdat ABEL simpel te installeren is, kunnen ook oudere mensen en personen die minder affiniteit hebben met computers overgaan op Internet Bellen. Het enige dat ze nodig hebben is een breedband Internetverbinding. Op de winkelvloer bij de Media Markt kan men een demonstratie krijgen van het product. Bellen met ABEL is operatoronafhankelijk en biedt daarom een landelijke dekking.

Bellen via ABEL niet alleen eenvoudig, maar ook goedkoop Het introductiepakket van ABEL is bij de Media Markt te koop voor 49,95 Euro, waarbij men één maand gratis abonnement krijgt. Het in dit pakket geleverde kastje van Cisco, de Linksys SPA3000, vertegenwoordigt op zichzelf al een waarde van 129,95 Euro. Het abonnement van ABEL kost slechts 9,95 Euro per maand, waarmee de hele dag gratis gebeld kan worden van vast naar vast. Voor gesprekken naar mobiele- en internationale nummers geldt een scherp tarief. ABEL rekent geen starttarieven voor de telefoongesprekken naar vast. Ze zijn momenteel in vergelijking met de concurrentie zeer goedkoop. Bovendien biedt ABEL budgetbewaking, zodat men beschermt is tegen onverwacht hoge telefoonrekeningen. Bij een overschrijding van 50 Euro per maand krijgen klanten van ABEL automatisch een signaal. Bovendien kan men altijd op de hoogte blijven van het telefonieverbruik via de 'Mijn ABEL' functie op de website.

ABEL hoopt voor Friesland te worden, wat Nokia voor Finland is ABEL is er trots op Fries te zijn! De onderneming heeft bewust gekozen voor Heerenveen als vestigingsplaats. Naast de emotionele band met deze provincie, één van de oprichters is een geboren Fries, biedt het Noorden van Nederland veel kennis op telecomgebied. Bovendien is het voor ABEL als beginnende onderneming prettig om steun te krijgen van de gemeente en provincie. Hoewel ABEL een kleine, slimme onderneming is, hoopt de onderneming de werkgelegenheid in Friesland een boost te kunnen geven. Indirect zullen er op korte termijn circa 50 tot 100 mensen aan de slag gaan voor ABEL.

ABEL in de toekomst
ABEL heeft vertrouwen in een rooskleurige toekomst. De heer Kelder zegt: 'Uit onderzoek van KPMG in 2005 bleek dat 60% van de huishoudingen in Nederland geïnteresseerd is in gratis bellen via Internet. Het huidige kastje van ABEL dekt 80% van de markt en is geschikt voor alle huidige 4,5 miljoen mensen die gebruik maken van breedband Internet. Het groeipotentieel van ABEL is dus enorm. Later dit jaar volgen er diverse initiatieven, gericht op specifieke doelgroepen, waarmee we ons klantenbestand hopen uit te bouwen. Denk hierbij aan een speciaal pakket voor studentenhuizen, een Expatpakket en Internet Bellen voor de zakelijke markt. KPN-topman AD Scheepbouwer zegt dat Internetbellen de toekomst heeft. Daar spelen wij graag een rol in!'

Zie voor meer informatie ook: www.abeltelecom.nl

Voor meer informatie en beeldmateriaal, niet ter publicatie: Weber Shandwick Nederland
Talitha Dirkzwager / Sabrien Wegner

070-3121078 / tdirkzwager@webershandwick.com