Ingezonden persbericht


Persbericht 15 maart 2006

Uitburo en Batavus zorgen voor droog zadel

Van 17 maart tot 17 april zullen er door het hele land kleurrijke zadels te vinden zijn. Het betreft een gezamenlijke actie van Batavus en het Uitburo die plaatsvindt in de acht Uitburo steden in Nederland. In het totaal zullen vele duizenden zadelhoesjes met de tekst ' fietscultuur!' verspreid worden die het uitgaanspubliek een droog zadel moeten bieden. Wie er een foto van maakt, kan een toepasselijke prijs winnen: een Batavus stadsfiets of een van de Theater & Concertbonnen.

Fietsen en cultuurbeleving hebben steeds meer met elkaar te maken. Naar mate het moeilijker wordt om te parkeren in de Nederlandse binnensteden wordt de fiets een steeds aantrekkelijker vervoersmiddel. Vanaf 17 maart (tevens de start van de Fietsrai in Amsterdam) zullen bezoekers van onder andere concerten, toneel- en operavoorstellingen in de acht Uitburosteden met een droog zadel fietsen: in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen, Enschede, Leiden en Maastricht zullen zadelhoesjes worden aangebracht op de fietsen en uitgedeeld op centrale plekken in de stad. Via Uitburo.nl kan eenvoudig worden gezocht naar alle culturele activiteiten in de regio, die je vervolgens op de fiets kunt bezoeken.

Nederlands Uitburo

Het Nederlands Uitburo biedt een volledige landelijke cultuuragenda op www.uitburo.nl. Het Nederlands Uitburo zet zich in om via diverse kanalen de cultuuragenda bij een breed publiek bekend te maken. Dit gebeurt zowel op landelijk vlak als op lokaal niveau in samenwerking met de Uitburosteden. Door actieve marketingacties en samenwerking met partijen als Batavus, streeft het Nederlands Uitburo naar een grotere bekendheid van het merk Uitburo en daarmee ook van het culturele aanbod bij de potentiële cultuurbezoekers.

Wedstrijd

Wie een fiets spot met zadelhoesje en er een foto van maakt, kan een van de toepasselijke prijzen winnen: een stadsfiets van Batavus en theater- en concertbonnen. Deelnemers kunnen voor 17 april a.s. hun foto digitaal verzenden naar marketing@nederlandsuitburo.nl voorzien van naam, adres, telefoonnummer en e-mail adres.

Batavus stadsfiets

De hoofdprijs is de Batavus Amigo. Een nieuwe robuuste stadsfiets met ingenieuze anti-diefstalbeveiliging. Met de kabel van het slot prachtig verwerkt in het frame. Vanwege de fietsbeveiliging, de brede banden en de Batavus Logic Light koplamp die niet kan afbreken, is de fiets zeer geschikt voor in de stad. De Batavus Amigo is tevens genomineerd voor de verkiezing van ' Fiets van het jaar 2006'.

Het Nederlands Uitburo (NUB) is een marketinginitiatief van het Amsterdams Uitburo, het Haags Uitburo, Stichting Rotterdam Festivals en Bureau Promotie Podiumkunsten. Het project wordt mede gefinancierd door het ministerie van OC&W.

De huidige deelnemers van het Nederlands Uitburo zijn het Amsterdams Uitburo, het Rotterdams Uitburo, het Haags Uitburo, het Groninger Uitburo, het Enschede Uitburo, het Leids Uitburo en het Maastrichts Uitburo. Alle aangesloten Uitburo's verzorgen binnen de portal een eigen regiosite en Uitmail. Daarnaast is er basisinformatie over het aanbod van podiumkunsten in de overige regio's van Nederland te vinden op de site.

EINDE BERICHT



Ingezonden persbericht