AutoRai

Mijlpaal 1.000.000ste Mazda6 bereikt in recordtijd

(3/17/2006)
Mazda Motor Corporation maakte vandaag bekend dat bij de wereldwijde productie van de Mazda6 het één miljoenste exemplaar is bereikt. De mijlpaal werd behaald vier jaar en één maand na de start van de productie in februari 2002 in de Hofu No. 2 productie-unit van Mazda in Hiroshima. Daarmee heeft de Mazda6, die in Japan onder de naam Atenza wordt verkocht, een nieuw record gevestigd: nog niet eerder werd bij Mazda dit productieaantal in zoân korte tijd behaald. In oktober 2002 startte de productie van de Mazda6 in Noord Amerika in de AutoAlliance International (AAI), een joint venture productiefaciliteit met de Ford Motor Company in Michigan. Daarnaast werd de productie voortgezet in de Hofu No. 2 faciliteit in het westen van Japan. Bovendien werd de Mazda6 ook nog eens vanaf januari 2006 geproduceerd in de FAW Car Co. Ltd. (FCC) in de Jilin Province in China, waarmee de cruciale rol van dit model in de wereldwijde productie van Mazda nog eens werd bevestigd.

De Mazda6/Atenza was het eerste voorbeeld van de nieuwe generatie Zoom-Zoom modellen van Mazda, een nieuwe marketingfilosofie die sindsdien in elke nieuwe Mazda werd doorgevoerd. De wereldwijde verkoop van de Mazda6 begon in 2002. Het model was vanaf de start leverbaar in drie carrosserievarianten, de Sedan, de Sport (de hatchback versie) en de SportBreak (de stationcar versie) en was het toonbeeld van een zeer geslaagde mix van sportieve styling, uitstekende rijeigenschappen en een hoog niveau van kwaliteit en comfort. Het grote gebruiksgemak, het ruime interieur en de uitstraling van gedegen vakmanschap bleken al snel enorm populair bij vele gebruikers en experts.

Mede daardoor won de Mazda6 tot nu toe wereldwijd 110 verschillende awards, waaronder de prestigieuze âRJC Car of the Year Award 2003â in Japan. Ook werd het model tweede bij de Europese verkiezing tot âAuto van het Jaar 2003â. Tot op de dag van vandaag krijgt de Mazda6 nog steeds alle bewondering en waardering van zowel media als klanten over de hele wereld.

âWe zijn bijzonder verheugd dat de productie van de Mazda6 de één miljoen heeft bereikt en dan ook nog eens in zoân korte periode en binnen een sterke concurrerende marktâ aldus Hisakazu Imaki, President en CEO van Mazda Motor Corporation in Japan. âDe één miljoenste Mazda6 is een positief bewijs van het feit dat de klanten onze modellen op prijs stellen. En Mazda is van plan deze Zoom-Zoom producten, die onze klanten vrolijk en enthousiast maken en hun verwachtingen overtreffen, te blijven makenâ.

Het in Hiroshima gevestigde Mazda-concern gaf de Mazda6 lijn in juni van het vorig jaar een forse injectie met de lancering van de Mazda6/Atenza Facelift. Meer recentelijk werd dat gevolgd door de introductie van de topversie, de uiterst krachtige en snelle Mazda6 MPS (in Japan MazdaSpeed Atenza en in Noord-Amerika MazdaSpeed6 genaamd). Deze aanvullingen zorgen ervoor dat Mazda de liefhebbers van sportief rijden aan zich blijft binden.

BedrijfsautoRAI.nl