Fontys


Julia Janßen wint prijs voor beste internationale scriptie

Julia Janßen, oud-student van Fontys Internationale Hogeschool Economie, heeft de eerste Internationale Campusprijs Venlo gewonnen. Zij ontving de prijs, een weekend in een Europese stad naar keuze, zaterdag tijdens de open dag van Fontys Hogescholen in Venlo. Met deze prijs wil Fontys Venlo jaarlijks de afstudeerder met de beste internationale scriptie belonen.

Julia studeerde in 2005 af bij Henkel, een bedrijf in was- en reinigingsmiddelen. Voor dit bedrijf maakte zij een analyse van de afzetmarkt in Duitsland, Nederland en Frankrijk. Daarbij koppelde ze algemene marketingbegrippen en -principes aan de mogelijkheden die Henkel heeft bij het in de markt zetten van producten. Daarbij keek zij ook naar juridische aspecten. Dat leidde tot een duidelijk advies voor de Duitse situatie.

De jury roemt Julia om haar heldere beschrijving die ook goed te volgen is door mensen zonder verstand van marketing. In het juryrapport staat verder: `De reflectie op de internationale aspecten is uitstekend. Julia is hiermee een schoolvoorbeeld van wat de directeuren van de campus voor ogen staat als ze het hebben over het internationale karakter van de opleidingen in Venlo. De opdrachtgever kan heel blij zijn met het advies.'

Alle andere genomineerden werden door de jury beloond met een abonnement van een half jaar op Newsweek. Dit waren: Britta Pillen, Denise Eser, George Beute, Stefanie Bormann en Katrin Achterfeldt. De jury bestond uit: Jos Cornelissen, hoofd International Office Fontys (voorzitter), Frank Bots, directeur Fontys Hogeschool Bedrijfskunde en Logistiek, Jo Grouls, directeur Fontys Internationale Hogeschool Economie en Henk van den Heuvel, directeur Fontys Technische Hogeschool Venlo.