Usability Award 2006 van start

C communication consultancy b

In 2005 werd de website van Philips de vijfde winnaar van de Usability Award (in 2004 won Funda). Ook in 2006 wordt de Usability Award weer georganiseerd en iedereen kan vanaf nu tot en met 27 maart websites aanmelden voor deze verkiezing van de meest gebruikersvriendelijke website van 2006.

Doel van de Usability Award
De jaarlijkse Usability Award werd in 2000 voor het eerst georganiseerd met als doel aandacht te vragen voor de gebruikersvriendelijkheid (usability) van websites. In 2006 is de aandacht voor usability gelukkig veel groter. Het doel van de Award is dan verschoven naar het stimuleren van partijen die betrokken zijn bij het ontwikkelen van websites om de gebruiker als uitgangspunt te nemen. Dit zorgt voor websites waarop de gebruikers snel, eenvoudig en gemakkelijk hun weg kunnen vinden.

Aanmelden websites tot en met 27 maart 2006
Iedereen mag websites aanmelden die zo gebruiksvriendelijk zijn dat ze in aanmerking komen voor de Usability Award 2006. Om mee te kunnen dingen moeten websites zich richten op de Nederlandse markt. Websites van particulieren zijn uitgesloten van deelname. Aanmelden van websites kan tot en met 27 maart 2006.

Procedure in 2006
Jurering vindt plaats in twee ronden. Allereerst spreekt de publieksjury zich uit over de alle aangemelde sites. De tien beste sites worden genomineerd en gaan door naar de eindronde. In de eindronde beslist de vakjury welke site de Usability Award 2006 wint.

Alle internetgebruikers kunnen zich aanmelden voor de publieksjury via de website van de Usability Award.

Uitreiking Award
De nominaties worden bekend gemaakt via de website en via een persbericht. De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de TeleCommerce Dagen in de Jaarbeurs in Utrecht, waar ook de prijsuitreiking plaats vindt.

Meer informatie
Uitgebreide informatie over de Usability Award is te vinden via de website van de Award: www.usabilityaward.nl.

Organisatie
De organisatie van de Usability Award ligt in 2006 voor de zesde keer in handen van 2C Communication Consultancy BV, dé usability specialist van Nederland.