Zwitserleven start nieuwe commercials

Zwitserleven

Amstelveen, 20 maart 2006 - Pensioenverzekeraar Zwitserleven is een nieuwe serie commercials gestart rond het thema Zwitserleven Gevoel. Centraal in de commercials staat Chris Zegers. Met de keuze voor Chris Zegers geeft Zwitserleven invulling aan een nieuwe communicatiestrategie.

Waar de afgelopen tien jaar de beleving van Het Zwitserleven Gevoel centraal stond in de spotjes, is de nieuwe strategie erop gericht om mensen duidelijk te maken dat ze vroeg moeten beginnen om later een goed pensioen te hebben. Dit is noodzakelijk omdat het pensioenstelsel de afgelopen jaren is versoberd. Als gevolg hiervan wordt de burger zelf meer verantwoordelijk voor het regelen van een goed pensioen. In de nieuwe commercials maakt Zwitserleven duidelijk dat Het Zwitserleven Gevoel nog steeds haalbaar is als men maar bijtijds begint om er geld voor te reserveren. Mensen worden in de commercials rechtstreeks opgeroepen in actie te komen.

Aan de hand van situaties in andere culturen en landen trekt Chris Zegers de parallel met pensioen in Nederland. De nieuwe serie commercials is opgenomen op Moorea (Frans Polynesië) en in Tibet.

Over de opnamen is vanaf 20 maart 2006 een website geopend met het adres Zwitserleven-chriszegers.nl. Hierop zijn de commercials (making of beelden), foto's en teksten te bekijken.

Profiel Zwitserleven
Zwitserleven heeft als missie om elke Nederlander Het Zwitserleven Gevoel te geven: mensen in staat te stellen om financieel onbezorgd van later te kunnen genieten. De levensverzekeraar, gevestigd in Amstelveen, bestaat in Nederland al sinds 1901 en heeft ongeveer 750 medewerkers in dienst. Zwitserleven is de Nederlandse vestiging van het Swiss Life Concern, een internationale pensioenverzekeraar. Het concern beschikt over een wereldwijde netwerkstructuur waardoor Swiss Life, en dus ook Zwitserleven, internationale ondernemingen kan ondersteunen.