Netdirect


Netdirect versterkt haar marktpositie door samenwerking met EuroClix
Nog meer bereik voor de online proefabonnementenwerving

Utrecht, 20 maart 2006 - Netdirect en EuroClix bundelen hun krachten met een samenwerking op het gebied van de werving van proefabonnementen. Volgens Marcel Kuiper, Directeur van Netdirect, wordt hiermee een nog groter bereik gerealiseerd voor de online werving van proefabonnees.

Voorheen had EuroClix altijd rechtstreeks contact met de uitgevers over campagnes. Na een uitgebreide test heeft EuroClix de toegevoegde waarde van ons bedrijf ontdekt. In de eerste plaats fungeert Netdirect nu als één aanspreekpunt voor alle klanten. De tweede kracht van Netdirect is het totale aanbod van proefabonnementen dat wij kunnen bieden. Daar kan EuroClix vanaf nu ook gebruik van maken, vertelt Marcel Kuiper. EuroClix beschouwt het als een groot voordeel dat, dankzij de samenwerking, de exclusieve aanbiedingen van uitgevers via Netdirect nu toch door hen ingezet kunnen worden. Eerder was het voor ons niet mogelijk om zulke aanbiedingen aan EuroClix te verbinden, aldus Bart Pluis, General Manager EuroClix. Bovendien neemt Netdirect ons veel werk uit handen waardoor we onze organisatie slank houden. Kuiper besluit: Met een gegarandeerd volume versterken we allebei onze marktpositie. Dat was ons uitgangspunt voor het afsluiten van deze overeenkomst.

De werving van proefabonnementen steeds vaker online Netdirect introduceerde acht jaar geleden online abonneewerving voor uitgevers op basis van No Cure No Pay. Hiervoor maakt Netdirect gebruik van haar uitgebreide sitepartner netwerk van ruim 2000 websites. Inmiddels werft Netdirect proefabonnees voor meer dan 200 titels van grote uitgeverijen waaronder PCM Uitgevers, Sanoma Uitgevers en Weekbladpers Tijdschriften. Kuiper: Netdirect heeft altijd gestreefd naar intensievere samenwerkingsvormen omdat we door het vergroten van ons bereik nog beter de markt kunnen bewerken. Wanneer wij in staat

zijn een groter bereik voor onze klanten te realiseren leidt dit uiteindelijk tot een hogere oplage voor die uitgever. En dat is waar het om draait. In deze tijd van dalende oplages van kranten en tijdschriften neemt het belang van de werving van proefabonnees toe. Online marketing - de consument kiest zelf wanneer én of hij de informatie tot zich neemt - is dan een veel prettiger, en voor de uitgever goedkoper, instrument dan bijvoorbeeld telemarketing of televisie.
Over Netdirect B.V.
Netdirect B.V., opgericht in 1997, is onderdeel van de Online Marketing Group en met meer dan 500 campagnes en een netwerk van 2000 aangesloten websites, toonaangevend op het gebied van online advertising. Het bedrijf is gespecialiseerd in het verhogen van de bezoekersaantallen op de websites van haar opdrachtgevers en het genereren van salesleads, offerte-aanvragen en proefabonnementen. Netdirect bereikt door het vertonen van bijna 500 miljoen bannerviews per maand vrijwel iedere internettende Nederlander. Hierdoor is Netdirect zeer goed in staat direct response campagnes effectief uit te voeren en full service te bieden. Netdirect voert online campagnes uit voor bedrijven als Renault Nederland, OHRA, Reed Business Information en De Telegraaf. Netdirect is gevestigd in Utrecht en heeft vijftien medewerkers in dienst.
www.netdirect.nl

Over EuroClix B.V.
EuroClix B.V. is een Nederlands bedrijf dat in september 1999 een online spaarprogramma in Nederland heeft geïntroduceerd. Het EuroClix-programma wordt gesteund door toonaangevende bedrijven die als sponsors c.q. adverteerders optreden, relevante informatie bieden en deelnemers van het programma in staat stellen om punten te sparen en deze in te wisselen voor euro's. Op deze manier biedt EuroClix haar leden interessante informatie die nauw aansluit op de door de leden aangegeven interessegebieden. EuroClix B.V. heeft dertien medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam.
http://www.euroclix.nl/

© Netdirect BV 1997 - Copyright 2006
Zonnebaan 45, 3542 EB Utrecht | Tel: 030-2426156, Fax: 030-2482267, informatie@netdirect.nl