KPN NV

| | |

|KPN markeert omslag met nieuwe merkpositionering               |                                   |
|                                           |                                   |
|                                           |                                   |
|                                           |                                   |
|                                           |                                   |
KPN heeft vandaag tijdens een bijeenkomst in het Olympisch Stadion in Amsterdam een nieuwe merkpositionering gelanceerd met één centraal thema: KPN sluit je aan. Doel van KPN is om te veranderen in een onderneming die de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van communicatie toegankelijk maakt voor iedereen in Nederland. Met het uitspreken van deze strategie en ambitie lanceert KPN ook een nieuwe huisstijl en passende reclamecampagne. KPN wil hiermee nieuwe wegen inslaan, met behoud van het vertrouwen dat klanten in het bedrijf hebben.

KPN bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer: "De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. Als een van de eersten in de sector heeft KPN vorig jaar de bakens verzet en loopt daarom nu voorop bij de integratie van Internet, televisie en telefonie. InternetPlusBellen, beeldtelefonie, digitale tv via de ether en het internet, mobiele tv en narrowcasting zijn daar het bewijs van. KPN is bezig een heel ander bedrijf te worden. We maken de omslag van een traditioneel telefoniebedrijf naar een multimediaonderneming waar het accent op marketing en distributie ligt. Daarbij hebben we de ambitie om vernieuwingen te bieden die eenvoudig zijn in te passen in het dagelijks leven van onze klanten. Vandaag markeert de reeks van veranderingen die we achter de rug hebben, maar luidt tevens een nieuwe fase in. Dat willen we onderstrepen met een nieuwe merkpositionering en een nieuw gezicht."

Nederlanders staan open voor vernieuwingen
Uit onderzoek dat Motivaction in opdracht van KPN in februari 2006 heeft uitgevoerd onder 1000 Nederlanders, blijkt dat Nederlanders (zeer) geïnteresseerd zijn in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van telefonie, Internet en televisie. Vaak wordt gedacht dat iedereen is aangehaakt bij de nieuwe technologie, maar dat blijkt nog niet het geval. Een derde van de Nederlanders geeft aan moeite te hebben met het maken van keuzes en vindt het aanbod onoverzichtelijk. Een grote meerderheid (83%) heeft ook het gevoel dat zij nog lang niet alle mogelijkheden van nieuwe ontwikkelingen benut. Vernieuwingen worden pas echt omarmd als het directe nut voor Nederlanders duidelijk is.

Nederland maakt vanaf vandaag via advertenties, tv-spotjes, KPN-auto's, de Primafoons, KPN-gebouwen, de internetsite en advertenties kennis met het nieuwe gezicht van KPN.


Noot voor de redactie (