Ingezonden persbericht


Ludieke veiling van 's werelds eerste Cadillac BLS via eBay

Opbrengst veiling bestemd voor World Food Programme

NAARDEN, 23 maart 2006 - Vooruitlopend op de officiële introductie van de nieuwe Cadillac BLS op 8 april 2006, organiseert Cadillac Europe in samenwerking met het interactieve marketingbureau Bookmark en de veilingsite eBay een unieke veiling: de hoogste bieder op de 1e BLS ter wereld krijgt de auto nog vóór de officiële introductiedatum geleverd. Het volledig geboden bedrag wordt door Cadillac Europe gedoneerd aan het World Food Programme.

Cadillac Europe heeft hoge verwachtingen van de voor Europa zeer belangrijke introductie van de nieuwe midsize Cadillac BLS. Bülent Polat, Manager CRM & Sales Promotion stelt: "Er worden flink wat marktinginspanningen gepleegd om deze auto onder de aandacht van het publiek te brengen. De veiling op eBay is onderdeel van een grootschalige direct- en interactieve marketingcampagne, die eveneens wordt verzorgd door Bookmark. Andere onderdelen hiervan zijn een pan-Europese DM-campagne en een uitgebreide dynamische website."

Veiling
De veiling op www.eBay.nl van de allereerste Cadillac BLS start op vrijdag 24 maart om 21.00 uur en loopt tot zondag 2 april 21.00 uur (CET). Iedereen kan bieden op een rijk uitgeruste BLS Elegance-uitvoering met turbodiesel. Het openingbedrag van de veiling is 1 euro. "Wij ondersteunen deze unieke actie van harte. Via verschillende eBay sites wereldwijd kunnen we de veiling onder de aandacht van een groot publiek brengen, met tot doel een zo hoog mogelijke opbrengst voor het goede doel te realiseren", aldus Egbert van Keulen, Head of Seller Marketing van eBay.nl.

World Food Programme
De opbrengst van de veiling komt volledig ten goede van het World Food Programme van de Verenigde Naties. Deze grootste humanitaire organisatie ter wereld richt zich momenteel op het voeden van ruim 6.25 miljoen hongerlijdende mensen in het door desastreuze droogte getroffen oosten van Afrika.

Multimediale ondersteuning
De daadwerkelijke introductie van de Cadillac BLS wordt eveneens ondersteund door printuitingen en televisiecommercials. Kijk voor meer informatie op www.cadillac.com en www.cadillac-bls.com. Meer info over het World Food Programme vindt u op www.wfp.org.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch, Philips en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke interactieve marketingbureau van Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark, Peet Nieuwenhuijsen
e-mail: p.nieuwenhuijsen@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00


---- --