Nederlanders zetten Oranje weer sportief de kaart

Introductie Legionairscap geeft Oranje weer sportief gezicht

TILBURG, 20060323 -- Vanaf begin april kan iedere Oranjefan zich eindelijk uitdossen met een ludiek, strijdlustig gadget waarmee Nederland zich van zijn traditionele sportieve kant laat zien: DE LEGIONAIRSCAP voor de ORANJE LEGIONAIR. Het symbool voor elk oranje evenement, van voetbalkampioenschappen tot koninginnedag.


Als iedereen, voor de voetbalgekte toeslaat, een exemplaar in huis heeft kunnen we al tijdens het WK 2006 een heus Oranjelegioen vormen. Zo zetten wij, Hollanders, Nederland op de kaart als een strijdlustige, onvermoeibare maar edelmoedige tegenstander.

De mensen achter het concept voor de Oranje Legionair zijn de Tilburgers Joost van Alphen en de broers Jan en Wim Mulders. Hoewel het idee al in mei 2005 werd geboren bleek het niet op korte termijn te kunnen worden gerealiseerd. In eerste instantie was het de bedoeling om het hoofddeksel in samenwerking met de firma Heineken in productie te nemen. Door de tussenkomst van een onbetrouwbaar projectbureau werd de Oranjedroom echter verstoord. De bierbrouwer bleef gecharmeerd van het idee, maar kon de lancering niet koppelen aan het komende grootse voetbalevent. Het werd te kort dag, de bierbrouwer haakte af.

Het vertrouwen in de Legionairscap bleef overeind.
Op het recente moment dat er een discutabele en ronduit onsmakelijke Nazi-helm gekoppeld werd aan de naderende Wereldkampioenschappen bleek de Legionairscap een schot voor open doel te hebben. De initiatiefnemers gaven een positieve draai aan hun teleurstelling en daarmee ook een antwoord op de verontwaardiging die er in Nederland heerste. Op eigen kracht lanceren zij de ORANJE LEGIONAIR met hun Legionairscap die zich richt op het werkelijke doel: het op een positieve manier gezicht geven aan het Oranjegevoel, passend bij een sportief evenement als het WK. Want oorlog is het al lang niet meer, maar er valt wel wat te winnen!




Ingezonden persbericht