Ingezonden persbericht


Zweeds Bureau voor Toerisme wordt VisitSweden:

Swedish Travel- and Tourist Council, in Nederland en Vlaanderen vertegenwoordigd door "Zweeds Bureau voor Toerisme", verandert haar naam in "VisitSweden". De naamsverandering verwoordt de doelstelling van het bedrijf om internationale bezoekers naar Zweden te krijgen en vormt tevens een belangrijke schakel in de moderne bedrijfscommunicatie van VisitSweden en van de Zweedse vakantieindustrie in het algemeen.

De opdracht van de Zweedse regering en vakantieindustrie aan VisitSweden omvat zowel de marketing van het produkt Zweden alsook van Zweedse vakantiebestemmingen en evenementen. "Aangezien wij ernaar streven om het aantal bezoekers dat naar Zweden komt te vergroten, is het een groot voordeel om een naam te hebben die dit kort maar krachtig verwoordt naar al onze partners", aldus Thomas Brühl, algemeen directeur van VisitSweden in Stockholm.

Een internationale naam als "VisitSweden" maakt de communicatie met de internationale doelgroep van het bedrijf eenvoudiger. De naam is een directe aansporing om Zweden te bezoeken en te genieten van de rijke veelzijdigheid die het land te bieden heeft.

De nieuwe naam van het bedrijf brengt ook een nieuw bedrijfslogo met zich mee. De afbeelding van de Zweedse vlag, die een belangrijk deel uitmaakt van het oude logo, krijgt echter ook in het nieuwe logo een prominente plaats.

Meer informatie over VisitSweden: www.visitsweden.com

Nieuw logo van VisitSweden |www.visitsweden.com/svenskpress Meer informatie over Zweden |www.visitsweden.com corporate presentation en Annual Report |mail bitte.olsson@visitsweden.com Voor meer informatie|
Thomas Brühl, Managing Director VisitSweden on +46 705 86 46 94, thomas.bruhl@visitsweden.com, Bo Söderström, Information Director VisitSweden, +46 739 44 73 91, bo.soderstrom@visitsweden.com Bitte Olsson, press coordinator VisitSweden, +46 705 25 04 56, bitte.olsson@visitsweden.com

---- --