Ingezonden persbericht

Smart, Afab en Neptunus rest van seizoen sponsor

Sportieve successen Rotterdam Basketbal beloond

ROTTERDAM - De sportieve successen van Rotterdam Basketbal blijken ook in commercieel opzicht te lonen. De club die op dit moment op de gedeelde vierde plaats van de eredivisie is terug te vinden en zondag 26 maart tegenover Demon Astronauts in de finale van de NBB-beker staat, heeft op basis van consistent jeugdbeleid, gekoppeld aan sportieve successen van de hoofdmacht, drie nieuwe shirtsponsors gevonden. Het trendy automerk Smart, financiële dienstverlener Afab en de in Limburg gevestigde tenten- en hallenverhuurder Neptunus BV tekenden in de Maasstad een contract tot en met het einde van het seizoen 2005-2006

Het bedrijf Afab (hoofdsponsor van het Arnhemse Vitesse) is vanaf zondag 26 maart in het Topsportcentrum terug te vinden op de voorzijde van het Rotterdamse shirt. Neptunus op de achterzijde onder Rotterdam City of Sports en het rugnummer en Smart op de voorzijde van de broek. Rotterdam Basketbal plaatst zich vorige week voor het eerst sinds vijf jaar weer voor de play-offs en bereikte bovendien de finale van de vaderlandse beker. Het bestuur van de Rotterdamse eredivisionist ziet daarmee het consistente beleid van de afgelopen jaren en de investering in de jeugdopleiding commercieel terugbetaald worden.

Ook de junioren van Rotterdam United, onderdeel van de AA Drink Basketball Academy, staan zondag 26 maart in het complex naast de Kuip immers in de finale van de NBB-beker en hebben nog een overwinning nodig om zich te plaatsen voor de Final Four, de play-offs om de landstitel voor de oudste jeugd. De drie nieuwe commerciële partners van Rotterdam Basketbal zijn overigens geworven door het sportmarketingbureau Rotterdam Sport Partner in nauwe samenwerking met het bestuur van de Rotterdamse club.
---



Ingezonden persbericht