AutoRai

Unieke en zeer exclusieve collectie âsmart by Judith Osbornâ onthuld tijdens modeshow

(3/30/2006)
De smart fortwo en forfour zijn vanaf 1 april te koop in een uiterst exclusieve oplage van in totaal 50 stuks, aangekleed door de succesvolle Nederlandse modeontwerpster Judith Osborn. De speciale smart-modellen kenmerken zich door hun luxueuze uitstraling en opvallende kleurstelling.
De collectie âsmart by Judith Osbornâ omvat drie modellen, te beginnen bij de fortwo, die leverbaar is als cabrio en coupé. Als basis is gekozen voor de luxueuze 45 kW/61 pk passion-uitvoering, met lichtmetalen wielen, bredere banden, een met leder bekleed stuurwiel, een glazen dak met zonwering, een cockpitklok en een toerenteller. De Judith Osborn-versie voegt daar speciale exterieur- en interieurkleuren, lederen bekleding en bijzondere bestickering aan toe. De prijs voor deze uitzonderlijke smart fortwo coupé is ⬠14.950. De smart fortwo cabrio heeft een prijs van ⬠17.900.

Ook bij de smart forfour is de passion-uitvoering met de 70 kW/95 pk benzinemotor als uitgangspunt gekozen voor de Judith Osborn-versie. Daarbij is de forfour als extra voorzien van airconditioning, een soundsystem met radio/cd-speler, loungestoelen, driezits achterbank en een elektrisch bedienbaar glazen schuifdak. De forfour in Judith Osborn-uitvoering kost ⬠19.970.

De âsmart by Judith Osbornâ verschijnt in een dames- en een herenuitvoering. De inspiratie om de autoâs te ontwerpen deed Judith op toen zij een tasje cadeau kreeg. De zomerse kleuren zalm, perzik, rood en knalroze van het tasje gebruikte ze voor de styling van de damesversie van de autoâs. De eerste damesversie is door Judith Osborn 'Homecoming Queen' gedoopt en is voorzien van Poppy Red interieur en Peach Beach exterieur. De tweede damesvariant heet 'Pri-Madonna' en heeft een Hot Lips Pink interieur en Pretty Pink exterieur.

Voor de herenuitvoeringen koos Judith voor koele, mannelijke groene en blauwe tinten. De eerste variant is genaamd 'Action Hero' en kent een Lean Grean interieur en een Miami Blue exterieur. De tweede herenversie heet 'Serious Toy' en is voorzien van interieur Deep Sea en exterieur Vitamin Green.

De autoâs worden geleverd met een speciale matte lak, die ze een bijzondere en zeer persoonlijke uitstraling verlenen. Uniek is dat bij elke auto een set van negen grote stickers wordt geleverd, die de eigenaar naar eigen inzicht op de buitenzijde van de smart kan plakken. Op de stickers staan speciale oneliners zoals Judith Osborn die zelf graag mag gebruiken en die bij haar wat brutale stijl passen.

Vanzelfsprekend is er voor de bestuurder of bestuurster van een âsmart by Judith Osbornâ passende kleding ontworpen: T-shirts in de neonkleuren roze voor de dames en knalgroen voor de heren, met respectievelijk de opschriften âsmart girlâ en âsmart boyâ.

De hoogst exclusieve collectie âsmart by Judith Osbornâ beleeft tijdens de modeshow âJudith on Wheelsâ op 28 maart zijn première. Judith Osborn ziet duidelijke raakvlakken tussen het merk smart en zichzelf: âIk voel mij vereerd dat mijn naam gekoppeld wordt aan zoân karaktervolle auto die echt bij mij past: ondeugend, pittig en met voldoende lef.â Het merk smart staat volgens Judith Osborn net als haar kledinglijn bovendien voor âjoy of life, onconventioneel, innovatief en functioneelâ.

Judith Osborn is een paar jaar geleden in de mode begonnen met het ontwerpen van T-shirts. Haar T-shirt lijn is een groot succes, de uitbreiding met confectiekleding slaat aan en de beperkte coutureserie is een hit.

BedrijfsautoRAI.nl