Ingezonden persbericht


persbericht

Nrc.next: abonnementen afsluiten per sms groot succes

Breda, 30 maart 2006 - De nieuwe krant nrc.next haalt in de eerste paar dagen na de uitgave van de eerste editie ruim 300 nieuwe abonnees binnen via de sms service van ClubMessage. Deze sms actie stond in de eerste edities van de nieuwe krant en is met het aantal nieuwe abonnees een groot succes te noemen.

Afgelopen 14 maart werd nrc.next gelanceerd met een introductie-editie in een oplage van 500.000. De krant werd onder andere verspreid onder abonnees van het NRC Handelsblad en op stations in grote steden door heel Nederland. Op de achterpagina van de introductiekrant stond de abonnementsactie: vier weken voor vijf euro, aanmelden op internet en via sms.

Naast het afsluiten van een abonnement, kunnen lezers ook via sms reageren op stellingen uit de krant. Op deze manier krijgen de lezers kans om hun stem te laten horen en wordt een poll gehouden. De uitslag van deze poll wordt meteen via sms teruggestuurd.

Zakelijke SMS provider ClubMessage maakt deze sms diensten mogelijk. "nrc.next speelt met deze acties in op het impulskoopgedrag van haar doelgroep", zegt Jeroen van Glabbeek van ClubMessage. "We zien de afgelopen jaren een duidelijke trend. In dit mobiele tijdperk is iedereen op elk moment bereikbaar en dit leidt ertoe dat aankopen impulsiever worden: je hoeft geen bon meer uit te knippen, in te vullen en op te sturen om een abonnement af te sluiten, het kan allemaal veel sneller via de mobiele telefoon. ClubMessage speelt hier op in met ludieke sms acties."

Volgens Van Glabbeek is er nog een grote rol voor mms - multimedia messaging service - weggelegd. Nieuwe mobiele telefoons bevatten tegenwoordig allemaal een mms-functie. Straks kan iedereen foto's en korte video's van nieuwsitems, producten of films ontvangen. Maar ook zelf content voor de krant of website leveren.

Over ClubMessage

ClubMessage is leverancier van mobiele diensten en de grootste zakelijke SMS provider op het gebied van bulk-sms. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen SMS-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Heineken, Unilever, Philips en de FNV. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per SMS. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Gilbert Gooijers

T: (076) 521 24 80

E: gilbert@clubmessage.net