Vind my Ride. En win 1 van de 5 auto's

Auto trader

PERSBERICHT

Voor directe publicatie

30 maart 2006

Gedurfde viral marketing campagne
Vind my Ride. En win 1 van de 5 auto's

Auto Trader heeft op haar sites zo'n 170.000 occasions online staan. Deze zijn allemaal te vinden, maar nu zijn hiervan ook 5 auto's te winnen! Het enige dat de bezoeker hiervoor moet doen is deze auto's vinden. En dat is heel makkelijk bij Auto Trader. Want daar vind je altijd de occasion die je zoekt.

De zoektocht begint op www.vindmyride.nl en eindigt wellicht met een nieuwe 2ehands auto! Op de site van Vind my Ride worden bij iedere auto 3 tips gegeven. Onthoudt de bezoeker deze tips en zoekt hij een beetje slim dan vind hij de auto's zo. Heeft de bezoeker de auto gevonden dan klikt hij op de link en laat zijn gegevens achter. Natuurlijk is het zo dat hoe meer auto's je vindt, hoe meer kans je maakt. Uiteraard kan de bezoeker ook zijn vrienden attenderen op de actie.

Campagne is gedurfd
Het concept van de 'Vind my Ride' actie is bedacht én uitgevoerd door MediaMonks, een vooruitstrevend mediabureau voor interactieve communicatie. MediaMonks bedacht het concept en voerde deze uit in allerlei online en offline uitingen waaronder een actiesite, banners, email marketing en diverse print uitingen. Victor Knaap van Mediamonks: 'Toen we de pitch opdracht kregen zijn we zeer enthousiast aan het werk gegaan. Auto Trader is een begrip op internet en we waren er al snel over eens dat de promotie ook grotendeels op internet moest plaats vinden. We hebben daarvoor een concept verzonnen waarin de bezoeker van autotrader.nl tussen het enorme aanbod 5 auto's kon vinden en winnen! Een knipoog naar het MTV programma Pimp my Ride was natuurlijk snel gemaakt.

Het was voor ons zeer verrassend dat Auto Trader een dergelijk gedurfd concept wilde uitvoeren. Het concept is totaal in tact gebleven en de eerste cijfers wijzen uit dat de campagne een groot succes wordt. De click throughs van de uitingen zijn enorm en de respons is boven verwachting hoog. Neem zelf een kijkje op www.vindmyride.nl en wie weet rij jij binnenkort in een nieuwe tweedehands auto!'

De uitreiking van de 5 auto's zal plaats vinden in het Autotron, tijdens het Full Speed evenement in Rosmalen. Prijswinnaars krijgen vanzelf bericht.

Over Auto Trader
Auto Trader is internationaal bijna 30 jaar actief in de occasionmedia. In Nederland startte het bedrijf in 1992 met het magazine Auto Trader en is nu uitgegroeid tot een gespecialiseerde uitgever met 4 titels (Auto Trader, Transport Trader, Classic Trader en Motor Trader) en de toonaangevende internetsite www.autotrader.nl.

Breng voor meer informatie een bezoek aan www.autotrader.nl

Contactpersoon: Maureen ten Pas

0346-587 300

Over MediaMonks
MediaMonks B.V. is een interactief marketingbureau dat sinds haar start in 1999 in Hilversum is gevestigd. De kracht van MediaMonks is het bedenken en uitwerken van opvallende en effectieve concepten over verschillende takken van media. MediaMonks is gespecialiseerd in online marketing campagnes met veel gevoel voor grafische vormgeving en goed doordachte functionaliteit. MediaMonks heeft recentelijk opdrachten uitgevoerd voor onder andere Nintendo of Europe, TomTom, ilse media, Canon Nederland N.V. debitel Nederland B.V. en Sanoma Uitgevers.