DSM


Published: 18:15 30.03.2006 GMT+1 /Source: DSM N.V. /AEX: DSM /ISIN:

DSM: Benoeming bestuurder en commissaris goedgekeurd door Algemene Vergadering van Aandeelhouders


De Algemene Vergadering van Aandeelhouders van DSM heeft gisteren haar goedkeuring gegeven aan de voorgestelde benoeming van de heer Nico Gerardu als lid van de Raad van Bestuur van DSM. Nico Gerardu volgt Chris Goppelsroeder op en treedt per 1 april 2006 in functie.

De Algemene Vergadering van Aandeelhouders gaf tevens zijn goedkeuring aan de benoeming van de heer Tom de Swaan als lid van de Raad van Commissarissen. Tom de Swaan treedt per 1 april 2006 in functie.

In afwachting van de benoeming van een opvolger voor de heer Henk van Dalen als lid van de Raad van Bestuur en Chief Financial Officer zijn de financiële taken van de Chief Financial Officer per 1 april 2006 toegewezen aan de heer Arnold Gratama van Andel, Corporate Vice President Finance & Economics. Arnold Gratama van Andel zal rapporteren aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De in oktober 2005 geïntroduceerde nieuwe strategie Vision 2010 - Building on Strengths heeft geleid tot een hergroepering van de businessgroepen van DSM in vier clusters. De Raad van Bestuur heeft besloten de verantwoordelijkheden voor de verschillende clusters als volgt te verdelen, met onmiddellijke ingang:

1. Nutrition: Feike Sijbesma
2. Pharma: Jan Zuidam
3. Performance Materials: Nico Gerardu
4. Industrial Chemicals: Jan Zuidam


DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie, genaamd Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei, innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ruim EUR 8 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com.