MKB en Internet nog steeds op amateur niveau

NUENEN, 20060331 -- De meeste MKB bedrijven maken nog steeds gebruik van amateurs voor hun internet toepassingen. Dit is op het eerste gezicht niet zo gek want die zijn lekker goedkoop. Maar pas op, ook hier geldt, goedkoop is duurkoop. Een professionele internet toepassing levert namelijk z'n geld op!


Internet en het MKB hangen aan elkaar door handige familieleden, creatieve vrienden, zelfbouw pakketten en informatica studenten die in hun vrije tijd websites in elkaar sleutelen. Hier kunnen best aardige websites uit komen en soms zelfs hele mooie. Maar nagenoeg nooit strategisch doordachte websites toegespitst op de doelstellingen van een bedrijf, de marketing, de costumer service, de corporate identity en het blootleggen van winstmogelijkheden voor nu en voor de toekomst. MKB bedrijven beseffen zich nog te weinig welke mogelijkheden internet technologie voor ze te bieden heeft. Miljarden worden er inmiddels uitgegeven door consumenten via het internet. Of dit nu direct gebeurd door het doen van aankopen of indirect door het doen van vergelijkend onderzoek waarna men de aankoop fysiek gaat doen, de markt is enorm. Ook voor dienstverlenende bedrijven is internet dé mogelijkheid om te laten zien wie ze zijn en wat ze te bieden hebben en zelfs om rechtstreeks diensten te verlenen met behulp van internet technologie. Bedrijven die hier professioneel mee om gaan zien vaak in korte tijd hun internet activiteiten uitgroeien tot hun voornaamste bron van inkomsten. Professionele internet oplossingen zijn natuurlijk wel duurder dan de amateur website, maar een investering die zichzelf dubbel en dwars terug verdiend. Daarnaast is alles zeer meetbaar en specifiek te richten op doelgroepen. Het eerste wat een goede
ondernemer zou moeten doen is zichzelf goed informeren. Het barst namelijk werkelijk van amateurs met een goed praatje of web designers met mooie plaatjes. Deze maken echter geen winstgevende internet oplossingen. Een winstgevende internet oplossing is namelijk een strategische tool waarbij het niet zozeer gaat om hoe mooi het eruit ziet maar om het verhogen van de omzet en het drukken van de kosten waardoor de winst omhoog gaat. Er zal dus eerst een gedegen, zakelijke analyse gemaakt moeten worden van een bedrijf waarbij alle mogelijkheden bloot worden gelegd. Een "specialist" die een geweldige website belooft zonder dat deze zich druk maakt om de strategische doelstellingen van een bedrijf is echt geen specialist. Deze zal met mooie praatjes en goedkope oplossingen aankomen zetten die uiteindelijk alleen maar geld kosten.Het is dus belangrijk als ondernemer om je goed te informeren. Hoe beter een ondernemer zichzelf informeert, hoe beter hij de mogelijkheden zal herkennen die er zijn op dit gebied. Voor meer informatie of informatieve nieuwsbrieven kunt u een kijkje nemen op www.mkbwsiwebwinst.nl of een mail sturen naar info@mkbwsiwebwinst.nl .




Ingezonden persbericht