Opel verrast potentiële cabriorijders met 'virale' campagne
(5/24/2006)
Je bekijkt nietsvermoedend een filmpje op je computer, wanneer
plotseling je eigen naam in beeld verschijnt en tegelijkertijd de
mobiele telefoon overgaat. Als je opneemt, krijg je op dat moment de
zonderlinge professor uit het filmpje aan de lijn. Een technisch
hoogstandje. Deze unieke combinatie van film, flashtechnologie en
voice over IP is door Opel ingezet om haar nieuwste cabrio, de Astra
TwinTop onder de aandacht te brengen van potentiële cabriorijders.
Traditionele media staan onder druk. Nieuwe media evolueren zeer
sterk. Deze gegevens, in combinatie met de behoefte aan een
spraakmakende reclamecampagne brachten Opel ertoe een zeer
vernieuwende, virale internetcampagne op te tuigen. Aan de basis
hiervan stond de nieuwe Astra TwinTop, een coupé/cabrio uitgerust met
een ingenieus driedelig inklapbaar dak. Het unieke cabriogevoel en het
effect van de wind in je haar lagen aan de basis van het
communicatieconcept: âBereid je haar voor op de nieuwe Opel Astra
TwinTop.â
De Benelux-campagne werd ontwikkeld door het Gents/Brusselse
âMarkee/ByTheWay. De opnamen voor de film speelden zich af in de
Mojave woestijn in de buurt van Los Angeles. De filmploeg kwam uit het
Mekka van de filmindustrie, Hollywood, net als de professionele
stuntmannen en âvrouwen, die eerder onder meer figureerden in films
als âSpidermanâ en âPirates of the Caraibianâ.
De campagne voldoet volledig aan de Nederlandse wetgeving op het
gebied van privacy en spam, hetgeen voor zowel Opel als de creatieven
een absolute vereiste was. Geïnteresseerden kunnen zich voor deze
unieke ervaring aanmelden op www.prepareyourhair.nl.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai