AutoRai

Opel verrast potentiële cabriorijders met 'virale' campagne

(5/24/2006)
Je bekijkt nietsvermoedend een filmpje op je computer, wanneer plotseling je eigen naam in beeld verschijnt en tegelijkertijd de mobiele telefoon overgaat. Als je opneemt, krijg je op dat moment de zonderlinge professor uit het filmpje aan de lijn. Een technisch hoogstandje. Deze unieke combinatie van film, flashtechnologie en voice over IP is door Opel ingezet om haar nieuwste cabrio, de Astra TwinTop onder de aandacht te brengen van potentiële cabriorijders. Traditionele media staan onder druk. Nieuwe media evolueren zeer sterk. Deze gegevens, in combinatie met de behoefte aan een spraakmakende reclamecampagne brachten Opel ertoe een zeer vernieuwende, virale internetcampagne op te tuigen. Aan de basis hiervan stond de nieuwe Astra TwinTop, een coupé/cabrio uitgerust met een ingenieus driedelig inklapbaar dak. Het unieke cabriogevoel en het effect van de wind in je haar lagen aan de basis van het communicatieconcept: âBereid je haar voor op de nieuwe Opel Astra TwinTop.â

De Benelux-campagne werd ontwikkeld door het Gents/Brusselse âMarkee/ByTheWay. De opnamen voor de film speelden zich af in de Mojave woestijn in de buurt van Los Angeles. De filmploeg kwam uit het Mekka van de filmindustrie, Hollywood, net als de professionele stuntmannen en âvrouwen, die eerder onder meer figureerden in films als âSpidermanâ en âPirates of the Caraibianâ.

De campagne voldoet volledig aan de Nederlandse wetgeving op het gebied van privacy en spam, hetgeen voor zowel Opel als de creatieven een absolute vereiste was. Geïnteresseerden kunnen zich voor deze unieke ervaring aanmelden op www.prepareyourhair.nl.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster