Olympia Uitzendbureau schenkt eerste vaatje haring

Olympia uitzendbureau

haring-7095.jpg

DEN HAAG - Vorige week verloren ze nipt. Nu mochten de Jonge Ondernemers Harderwijk (JONH) tóch nog het eerste vaatje Hollandse Nieuwe in ontvangst nemen. Olympia Uitzendbureau overhandigde dinsdag 20 juni het tonnetje haring dat ze vorige week tijdens een spannende veiling in Scheveningen voor 75.000 euro kocht, aan de vertegenwoordigers van JONH.

Die hebben op hun beurt het befaamde vaatje per opbod verkocht. Dat gebeurde gisteren na de officiële overhandiging, tijdens een Haringparty, op de Vischmarkt in Harderwijk. Het vaatje heeft 16.000 euro voor het goede doel, het plaatselijke Sint-Jansdal ziekenhuis, opgebracht. Het ziekenhuis gaat daarmee het project 'Angst verminderen bij kinderen' financieren.

De 75.000 euro die de Hollandse Nieuwe vorige week in Scheveningen opleverde, is overgemaakt aan het Diabetes Fonds. Dat gaat het geld gebruiken bij onderzoek naar het voorkomen van diabetes bij kinderen.

Olympia Uitzendbureau besloot het gewilde vaatje haring alsnog aan haar grote concurrent bij de veiling te schenken. De Jonge Ondernemers Harderwijk hadden de uitzendorganisatie vorige week het vuur na aan de schenen gelegd, door lang mee te gaan in het bieden en zo de prijs behoorlijk op te drijven. Uiteindelijk ging Olympia er toen met de eerste nieuwe haring van het seizoen vandoor.

Toen Olympia echter hoorde dat de Jonge Ondernemers, vertegenwoordigd door presentator Jan Douwe Kroeske, de haring opnieuw willen veilen voor een eigen goed doel, was voor Franchise manager Sander van der Linden snel duidelijk wat hij zou doen met het vaatje. 'Zo steunen we twee goede doelen. Bovendien voelen wij ons aangesproken door deze vorm van lokaal ondernemerschap. Voor Olympia is succesvol ondernemen een onderwerp waar we veel aandacht aan besteden. Dat herkennen we bij de Jonge Ondernemers Harderwijk. Olympia Uitzendbureau steunt jonge ondernemers daar waar we kunnen. Lef mag beloond worden!'

Over Olympia
Met ruim 90 vestigingen en een jaaromzet in 2005 van 140 miljoen euro is Olympia Uitzendbureau de grootste niet-beursgenoteerde uitzendonderneming van Nederland. Olympia Uitzendbureau is een professioneel georganiseerd, landelijk werkend uitzendbureau. Olympia is opgericht in 1969 en heeft in het afgelopen decennium jaarlijks een omzetgroei van meer dan 23% weten te realiseren. Inmiddels heeft Olympia 90 vestigingen in Nederland, waarvan 64 op franchisebasis.

Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met Olympia Uitzendbureau BV
Seth Halkes
Directeur Marketing & Services
T 070 338 10 36
M 06 53 79 55 01
E s.halkes@olympiagroep.nl
I www.olympia-uitzendbureau.nl

Fotomateriaal van de overhandiging is beschikbaar op ANP Foto: www.anp-photo.nl