Marketeers staan te ver van consument af

USG Capacity bespreekt tijdens netwerklunch voor personal care marketeers 'het veranderende consumentengedrag'

AMSTERDAM, 20060704 --

Amsterdam, 4 juli 2006 - Onder het thema 'het veranderende consumentengedrag' organiseerde USG Capacity op 29 juni, in het Heineken grand café/ restaurant 'Het Vervolg' te Amsterdam Zuid-Oost, een netwerklunch voor marketeers werkzaam in de personal care branche. Hier werd gediscussieerd over vragen als 'Hoe ga je als marketeer om met het veranderende consumentengedrag?' en 'Hoe bereik je de consument?'

Uit de reacties tijdens deze netwerklunch bleek dat de marketeers van tegenwoordig teveel achter hun computer zitten en te ver van de consument af staan. Het in kaart brengen van de doelgroep is van cruciaal belang om in te kunnen spelen op het veranderende consumentengedrag van tegenwoordig, aldus de deelnemers. Zo doet de voorheen trouwe klant van Albert Heijn zijn of haar boodschappen nu zowel bij Albert Heijn als bij Aldi. Het consumentengedrag wordt steeds minder voorspelbaar en door de grote diversiteit in consumentenbehoeften en versnippering van de media verliest massamarketing aan effectiviteit. De vraag is hoe je als marketeer op deze ontwikkeling kan inspelen en de juiste informatie kan verzamelen om het gedrag van de consument te kunnen blijven volgen. Dit is volgens de deelnemers een kwestie van zoveel mogelijk informatie verzamelen vanuit meerdere kanalen zoals bijeenkomsten, beurzen, concerten en internet. Als de doelgroep eenmaal bekend is, is het van cruciaal belang dat deze wordt gevolgd en gepolst over de tevredenheid en het aankoopgedrag.

"Deze netwerklunch is een goed voorbeeld van de wijze waarin wij graag contacten onderhouden met onze klanten", aldus Marijke Jurgens - Straathof, senior consultant marketing bij USG Capacity. "De diversiteit van de aanwezige bedrijven zorgde voor leerzame discussies en uitspraken. Daarnaast bleek uit het enthousiasme van de deelnemers dat het zeker goed is om in de toekomst meerdere van dit soort bijeenkomsten te organiseren."


---

Over USG Capacity

USG Capacity is sinds 1998 onderdeel van USG People en al meer dan 15 jaar een toonaangevend bureau voor werving & selectie en interim-management en -ondersteuning op het gebied van communicatie, marketing en sales. USG Capacity richt zich op professionals met een hbo- of academische achtergrond en minimaal 3 jaar relevante werkervaring. De kracht van USG Capacity komt voort uit de persoonlijke kwaliteiten van de consultants, een landelijk geavanceerd informatiesysteem en de individuele aanpak. Niet alleen in het vervullen van vacatures, maar ook als netwerkfacilitator door het organiseren van seminars, workshops, lunch- en netwerkbijeenkomsten. USG Capacity heeft kantoren in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Brussel. Meer informatie is te vinden op www.usgcapacity.nl



Ingezonden persbericht