Ingezonden persbericht


FEM BUSINESS PERSBERICHT

Meer informatie: 020 - 515 98 52 / 06-22313718

Donderdag 6 juli 2006

----------
Deze week in FEM Business

Silicon Valley: lessen voor Nederland
Ondernemen kan sooo dynamisch en innovatief zijn, (her)ontdekten Nederlandse valleibewoners. Wat kunnen wij volgens hen leren van het ondernemingsklimaat van de meest dynamische en innovatieve regio van Amerika?

Wat de agenda van Balkenende III zou moeten zijn
Van fijnstof tot privatisering, van belastingdruk tot de JSF: op het bordje van Balkenende III ligt een flink aantal hoofdpijndossiers dat schreeuwt om daadkracht. Ondernemers roepen het kabinet op juist nu vol te houden. Terecht, ons inziens.

Unilevers merken schuimen niet meer
De schoonmaakartikelen van Unilever hebben in het schap flink te lijden onder goedkope huismerken en de innovatieve producten van Reckitt Benckiser. Het antwoord op dat offensief is nog niet gevonden. Verkoop wellicht?

Gek is goed
De Londense beurs is een biotechbedrijf rijker. Met een Dutch twist deze keer. Anne Bruinvels introduceerde deze week het door haar opgerichte Curidium op de Alternative Investment Market. Haar core business: geestesziekten.

Stork staat sterk
Met het van de beurs halen en opsplitsen van Stork zouden private equity-fondsen zichzelf en andere aandeelhouders in de vingers snijden. Als technologie-onderneming heeft Stork heeft er helemaal niets aan, en de aandeelhouders dus ook niet. Ceo Sjoerd Vollebrecht wil weer gewoon doen waarvoor hij is aangenomen: waarde creëren.

Plus: de gevolgen van de crisis bij Airbus voor Stork en Ten Cate

Verder in dit nummer:
>een beauty voor oog en oor: de Maserati GranSport Spyder >Bouwfonds staat in de etalage: een financiële analyse >de Italiaanse beurs is te koop

Informatie: Arne van der Wal 06 22 31 37 18

De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte website waarop de vaste abonnees toegang hebben tot het elektronische archief van FEM Business. Tevens verschijnt dagelijks FEM Business Update, de gratis dagelijkse E-nieuwsservice van FEM Business.