Nederlands Uitgeversverbond

NOM CHANNEL PLANNING

De tool brengt in kaart welke bijdrage mediumtypen leveren aan een specifieke reclamecampagne voor een specifiek product en gericht op een specifieke doelgroep. Invloeden van creatie, die in de meeste effectonderzoeken niet te scheiden zijn van de invloeden van mediumtypen, worden in dit model uitgesloten.
NOM Channel Planning is uitgevoerd in samenwerking met Pointlogic en Interview NSS.

Deze tool geeft in de eerste plaats inzicht in de prestaties van diverse mediumtypen (o.a. tijdschriften) bij verschillende doelgroepen voor verschillende reclamecampagnes. Daarmee kunnen sterktes en zwaktes de diverse mediumtypen in kaart brengen. De tool is hierdoor uitermate geschikt voor mediumtypemarketing.
Accountmanagers kunnen met behulp van NOM Channel Planning in discussie treden met mediabureaus en adverteerders over de inzet van mediumtypen voor een specifieke campagne (strategische mediaplanning).

Vanaf september 2006 kan NOM Channel Planning in de markt gebruikt worden. Gedurende de zomer zal de tool o.a. bij de leden van de Groep Publiekstijdschriften worden geïnstalleerd. Voor de medewerkers zullen bijbehorende trainingen worden verzorgd. De installatie en trainingen worden vanuit het secretariaat van de Groep Publiekstijdschriften gecoördineerd.