Ingezonden persbericht


Parijse caféketen Columbus Café bevestigt de voordelen van toevoeging gratis HotSpot

Dublin, Ierland -11 juli 2006: free-hotspot.com komt vandaag met de resultaten van een statistisch onderzoek dat aantoont dat het toevoegen van een gratis HotSpot een zeer effectieve manier is om een onderneming te versterken en om meer inkomsten te genereren.

Voor de studie zijn gedurende een periode van 90 dagen vijf filialen van Columbus Café in Parijs onder de loep genomen. De HotSpot gebruiksdata is verzameld via free-hotspot.com's monitorsysteem, dat anonieme gebruikersgegevens verzamelt voor het advertentiesysteem van het bedrijf.

De statistieken tonen dat de gratis HotSpots gemiddeld zo'n 10 gebruikers per doordeweekse dag aantrekt en 7 in de weekends. Deze cijfers zijn tenminste twee tot drie keer zo hoog als die van aanbieders van betaalde HotSpots.

Door de jaarlijkse investeringskosten voor de HotSpots te baseren op ¤ 25 per maand aan DSL-kosten voor elk van de vijf onderzochte Columbus Café's en de per persoonsverkoop te schatten op ¤ 3 per bezoek, kon free-hotspot.com voor de locaties de 'Return On Investment' berekenen van de installatie van gecertificeerde gratis HotSpots. Het blijkt dat het bedrag aan extra gegenereerde omzet 27 maal hoger is dan de kosten voor het operabel houden van de gratis HotSpot zelf (d.w.z. de DSL-verbinding).

De volgende uitkomsten zijn afkomstig van de studie:
* De gratis HotSpot trekt nieuwe klanten naar de cafés: de HotSpots trekken op dit moment 9 tot 10 meer gebruikers per HotSpot per doordeweekse dag
* De meeste aanloop naar de HotSpot is tijdens doordeweekse dagen: Gebruik tijdens werkdagen is 50% hoger dan in het weekend - op zaterdag en zondag maakten 6 personen gebruik van de HotSpot. De bezoekers in het weekend brengen het dagelijks gemiddelde op 7,4 gebruikers.
* Vrijwel elk gebruik van de HotSpots vond plaats tijdens de gebruikelijke openingstijden: meer dan 97% van de HotSpot-gebruikers kwamen naar de HotSpot tijdens normale openingstijden. Dat betekent dat minder dan 3% gebruik maakten van het Wi-Fi-signaal gedurende de avond- en nachtelijke uren (20.00 tot 06.00 uur).
* De meerderheid van gebruikers waren actief tijdens de daluren in de middag: Meer dan 54% van de gebruikers bezochten de HotSpot in de middag tussen 13.00 en 18.00 uur. In de ochtend, van 07.00 tot 12.00 uur was dat 35%.
* Het lunchuur was geen populaire tijd voor de HotSpot: Slechts 10% van de gebruikers van de HotSpot kwam tijdens het lunchuur (12.00 - 13.00 uur) - dit staat gelijk aan een gemiddelde van minder dan één persoon per dag per HotSpot tijdens de lunchdrukte.
* Geen 'plakkers' - de gemiddelde tijd dat een gebruiker verbinding had met de Wi-Fi was slechts 89 minuten.

"Deze resultaten bewijzen dat het aanbieden van gratis Wi-Fi de omzet verhoogt," zegt Joe Brunoli, Vice President HotSpot Market Development van free-hotspot.com. "Bovendien bevestigt onze studie wat onderzoekers van de industrie al hebben vastgesteld, namelijk dat een gratis HotSpot resulteert in aanzienlijk betere winsten voor de locatie-eigenaar dan waarin betaalde HotSpot-programma's kunnen voorzien."

Luc Heitz, Marketing Director van Columbus Café, zegt dat het aanbieden van gratis Wi-Fi aan zijn klanten een belangrijk onderdeel is van de filosofie van zijn bedrijf. "We streven ernaar om een comfortabele, relaxte en productieve atmosfeer te creëren voor onze cliëntèle," legt Luc Heitz uit. "Wi-Fi toegang is een extra aantrekkelijkheid, een toevoegende service die wij kunnen bieden om onze klanten zich thuis te laten voelen en om nieuwe klanten aan te trekken voor de Columbus Café ervaring."

Over free-hotspot.com:

free-hotspot.com bouwt in rap tempo aan Europa's grootste community van draadloos internet gebruikers. Het bedrijf heeft een pan-Europees programma gelanceerd om gratis Wi-Fi beschikbaar te maken in cafés, hotels, pubs, restaurants, winkelcentra en andere openbare ruimten. In het kader van dit programma biedt free-hotspot.com de apparatuur en deskundigheid om een gratis HotSpot te exploiteren, zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt voor de exploitant. free-hotspot.com voert plaatselijke en nationale marketingcampagnes uit om deze gratis HotSpots onder de aandacht te brengen. Het bedrijf stelt bovendien een handige directory met gratis HotSpots ter beschikking in het Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans die al meer dan 9.000 locaties wereldwijd bevat. free-hotspot.com is onderscheiden met de prestigieuze WBI (Wireless Broadband Innovation) Award voor "Beste Publieke Wi-Fi Product van 2006".

free-hotspot.com is gevestigd te Dublin, Ierland. Om het volledige programma te ontdekken of om uw meest nabij gelegen HotSpot te lokaliseren, klikt u op: www.free-hotspot.com

Perscontact:

Jan Robijns

Open2Europe

+33 1 55 02 14 69

j.robijns@open2europe.com

About Columbus Café®:

Columbus Café® is committed to offering its customers a warm and welcoming place. Columbus Café was named in honour of the legendary Italian explorer Christopher Columbus, because it conjures up the idea of exploring new territories and ideas. The espresso bar was born in Italy before making its way to America and crossing the Atlantic back to France. It is an art form, and one that Columbus Café is proud to carry on. Barista® is the Italian tradition of coffee preparation. This is more than just making a cup of coffee. It is an art form, and one that Columbus Café is proud to carry on.

Founded in 1994, there are now 27 Columbus Cafés throughout France employing a total of 95 people.

To learn more about Columbus Café go to www.columbuscafe.com or during the website renovations, please feel free to visit one of the Columbus Café locations.

Perscontact

Jean-Gérard Galvez

Président

Columbus Café

Phone. +33 1 44 51 60 00

e-mail: jgalvez@columbuscafe.com