Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tweede editie CoolBrands-boek gelanceerd

DE COOLSTE MERKEN VAN NEDERLAND VERZAMELD IN BOEKVORM

Amsterdam, 12 juli 2006......De tweede editie van het CoolBrands boek is ve verschenen. In dit boek is wederom heldere beschrijving opgenomen van een selectie van de meest coole merken van Nederland, waaronder Absolut Vodka, BNN, Buddha to Buddha, Chick on a Mission, innocent, Mojo, MTV, Police, Sims en Vespa.

Het boek bevat ook een overzicht van de eerder dit jaar gehouden Coolbrands verkiezing, die glansrijk werd gewonnen door Diesel met iPod en Google op de tweede en derde positie. De totale top tien van het Nederlandse publiek ziet er als volgt uit:


1. Diesel 6. Adidas

2. iPod 7. PlayStation
3. Google 8. Monsterboard
4. Puma 9. Ben & Jerry's
5. Apple 10. IKEA

Het Nederlands publiek heeft de merken beoordeeld op de volgende criteria: innovatief, uniek, sterke merkpersoonlijkheid, inspirerend, authentiek, lifestyle gebonden, onderscheidend design, heeft fans, desirable, voortdurend in ontwikkeling.

Het CoolBrands boek is te koop in de betere boekhandel en via www.coolunlimited.org voor een bedrag van ¤ 29,95 (ISBNN 90-809909-2-2).

Vakjury en partners
In de CoolCouncil, de vakjury voor de CoolBrands-verkiezingen, hebben dit jaar zitting: Alex Jansen, Erland Galjaard, Georgios Petropoulos, Glenn Balak, Jan Rijkenberg, Janine Geysen, Jan-Willem van Riel, Marianne Gerrits, Patrice Hijsterborg, Patrick Alders. Public Relationsadviesbureau Porter Novelli is de vaste partner voor Cool Unlimited. Zij neemt voor alle verkiezingen de communicatie voor haar rekening.

/ / / /