Ingezonden persbericht


Persbericht


---

METRO COOLSTE PRINTMEDIUM VAN NEDERLAND

Amsterdam, 12 juli 2006

Gratis dagblad Metro is in de tweede CoolBrands Publieksverkiezing uitgeroepen tot coolste printmerk van Nederland. Hiermee verslaat zij directe concurrenten De Volkskrant en De Telegraaf en tijdschriften Quote en Elle. Bij de vorige CoolBrands-verkiezing in 2004 behoorde Metro ook al tot de shortlist, maar dit jaar is zij doorgestoten naar de koppositie.

Maarten Schäfer, partner van Cool Unlimited: "Het CoolBrands project is een zoektocht naar cool. Cool is niet gemakkelijk te grijpen en subjectief. Om daar lijn in te brengen hebben we een aantal criteria opgesteld, waaraan een merk in meer of mindere mate voldoet. Deze criteria zijn ondermeer innovatief, uitdagend, origineel, een bijzonder design of het hebben van fans. Dit zijn dan ook de punten waarin Metro zich positief onderscheidt"

Metro scoort in iedere doelgroep goed maar opvallend is de waardering van jongeren, studenten en personen woonachtig in de Randstad. Algemeen directeur en uitgever van Metro Silvio de Groot vindt dit een logische uitslag: "Metro bereikt sinds jaar en dag een jong en goed opgeleid publiek, voor deze groep maken wij tenslotte de krant. En dat wij goed scoren bij mensen in de Randstad is ook niets meer dan logisch gezien onze twee regio-edities in Amsterdam en Rotterdam. Dat wij nu ook de coolste van Nederland zijn, is helemaal top. Misschien wordt de Nederlandse dagbladenmarkt nu eens goed wakker geschud."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 500.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's vestigingen, 160 grote postkantoren, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, universiteiten en scholen. De 1.664.000 lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 69 edities in 21 landen in 19 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 18,5 miljoen mensen Metro.