Hitachi verwacht vervijfvoudiging Europese afzet plasmaschermen

Brussel, 12 juli 2006 - Hitachi gaat sterk investeren in de productie en marketing van plasmatelevisies. De Japanse elektronicagigant verwacht in Europa 850.000 schermen in het fiscale jaar 2008 te verkopen. Dit is een vervijfvoudiging ten opzichte van het fiscale jaar 2007.

Hitachi heeft als doelstelling twintig procent van de wereldwijde markt voor plasmatelevisie te bedienen en ziet een sterke groei in de vraag naar platte schermen. Eerder werd al bekengemaakt dat het bedrijf de volledige productie verhoogde naar 300.000 stuks per maand.

Om de verkoop te stimuleren, is het advertentiebudget voor verschillende Europese landen verdriedubbeld. Inmiddels is een campagne gestart waarin zowel lcd- als plasmatelevisies worden gepromoot. Hiervoor zijn onder andere 5.000 billboards gehuurd.

De onlangs geĂŻntroduceerde 55PD9700, een 55 inch plasmascherm, is op dit moment het vlaggenschip van Hitachi. In de aanloop naar consumentenelektronicabeurs IFA in september wordt nog een aantal aanvullende producten aangekondigd.

Foto's in hoge resolutie zijn op te vragen via emailadres hitachi(at)whizpr.nl

Over Hitachi Digital Media Group
Hitachi Digital Media Group, een onderdeel van Hitachi Europe Ltd, is verantwoordelijk voor de pan-Europese verkoop en distributie van digitale schermen, camera's, projectie- scan- en opslagproducten van Hitachi. Met vier belangrijke productdomeinen bevindt Hitachi Digital Media Group zich in de ideale positie om digitale oplossingen voor thuisgebruikers en bedrijven te leveren. De belangrijke productgroepen omvatten plasma- en LCD-televisieschermen en -monitoren; DVD-camera's, Harddisk DVD-recorders en een volledig aanbod LCD-video- en dataprojectoren. Meer informatie en fotomateriaal is beschikbaar via http://www.hitachidigitalmedia.com (user name: INFO - password: INSPIRE).



Ingezonden persbericht