Ingezonden persbericht


Eerste online veiling van bloembollen kiest voor managed hosting van Rackspace

Bunnik, 12 juli 2006 - Flower Bulbs Access (FBA), de eerste en enige Nederlandse online veiling van bloembollen, kiest voor managed hosting van Rackspace. De keuze viel op Rackspace vanwege de hoogwaardige SLA's en het betrouwbare serviceportfolio. Zo is FBA (www.hbveiligingen.nl) verzekerd van de noodzakelijke continue beschikbaarheid van de site en systemen met de unieke Zero Downtime-garantie van Rackspace. Dat is essentieel, omdat uitval tijdens een veiling kostbare gevolgen heeft voor de betrokken partijen.

Met Fanatical Support(TM) biedt Rackspace FBA een zeer hoog serviceniveau. Dit houdt in dat de Rackspace-specialisten onmiddellijk hulp en ondersteuning bieden bij hardware- en softwarestoringen. Wanneer een hardwareprobleem niet binnen een uur is verholpen, geldt bovendien een niet-goed-geld-teruggarantie.

De traditionele veiling van bloembollen is niet meer rendabel vanwege de hoge vaste kosten van veilinghuizen en -zalen, en van de logistieke afwikkeling. Speciaal om aan de behoefte in de markt te voldoen, is Flower Bulbs Access opgericht. Via de digitale veiling kunnen kwekers en handelaren snel en efficiënt zakendoen. Ook de bezorging is kosteneffectief geregeld. De online veiling van FBA gaat 18 juli 2006 van start.

"We zochten naar een managed hosting-partner die tegemoet kon komen aan onze hoge eisen. Rackspace biedt ons niet alleen de diensten en de omgeving die we nodig hebben, maar er straalt bovendien een enorm vertrouwen uit de professionele houding van zijn medewerkers. Dat kan alleen doordat het continu in de lucht houden van sites hun core business is", zegt Hans Jong, directeur/eigenaar van FBA. "De reacties op onze veilingsite tijdens de 'demodagen' waren positief. Ik ben optimistisch over het succes van de online veiling."

Over Rackspace
Rackspace is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 8.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.000 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hosting-bedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer 'Fanatical Support(TM)'. Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hosting-omgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie. Het bedrijf is in Europa één van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner.