Talpa Nederland


Laren, 26 juni 2006

Postcode loterij 1 miljoen wat? bij talpa

Zondag 16 juli start op Talpa een gloednieuw en meeslepend spelprogramma: 'Postcode Loterij 1 Miljoen Wat?'. Het programma begint om 22.00 uur en wordt gepresenteerd door Winston Gerschtanowitz. Elke week maakt een team van 3 personen de kans om 1 miljoen te winnen. De grote vraag is echter: in welke valuta.?

In 'Postcode Loterij 1 Miljoen Wat?' staat een team van 3 vrienden, buren of collega's onder bijna onmenselijke hoogspanning. Om in één klap een miljoen te winnen moeten zij samen in hoog tempo een ketting van 18 goede antwoorden maken. Door om de beurt een vraag te beantwoorden. En door op het juiste moment de hulp van een medespeler in te schakelen. Maar. waar de kracht van het team in de som der delen ligt, schuilt daarin ook hun zwakte. Want één fout van een individu is fataal voor de hele groep! Wanneer ook maar één vraag fout wordt beantwoord is het 'game over' en krijgt een nieuw team de kans om de hoofdprijs binnen te slepen.

Het team krijgt dus slechts één kans om een miljoen te winnen. De vraag is alleen: 1 Miljoen Wat? Want de valuta waarin dat miljoen wordt uitgekeerd is afhankelijk van het aantal ingezette hulpopties. én van Het Lot. En zo kan de geldprijs variëren van 1 miljoen euro tot 1 miljoen Indonesische Rupiah. oftewel: 91 euro!

Uiteraard is er in het programma aandacht voor de goede doelen van de Postcode Loterij en is de wekelijkse uitreiking van de Postcode Straatprijs te zien.

Postcode Loterij 1 Miljoen Wat? vanaf zondag 16 juli iedere week om 22.00 uur bij Talpa

Talpa TV maakt deel uit van Talpa Media Holding. De meest in het oog springende onderdelen van het bedrijf zijn het televisiestation Talpa en de Nederlandse radiodivisie Talpa Radio met Radio 538, Radio 10 Gold, Juize.FM en het platform Radio Digitaal. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek en voor de ontwikkeling van content, onder meer voor televisie. Talpa Producties en Talpa Digital zijn de twee jongste bedrijfsonderdelen. Talpa Producties maakt verschillende programma's die voor de eigen tv-zender zijn ontwikkeld. Talpa Digital werkt aan nieuwe internet- en mobiele platformen naast radio en TV. Tevens ontwikkelt Talpa Digital crossmediale formats en worden bestaande formats met nieuwe toepassingen verrijkt.

De Nationale Postcode Loterij is in 1989 opgericht om organisaties te steunen die werken aan een rechtvaardige en groene wereld. Vijftig procent van de totale inleg van de Nationale Postcode Loterij is bestemd voor het goede doel. Inmiddels is de Postcode Loterij uitgegroeid tot de grootste goededoelenloterij van Nederland en steunt zij 52 goededoelen- organisaties. Sinds haar oprichting heeft de loterij ruim 2 miljard euro aan de goede doelen uitgekeerd.


---



Talpa Nederland