Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amersfoort, 18 juli 2006

MoneYou zet als eerste hypotheekverstrekker webcam in voor direct live advies

'Webcam met chat: sneller en laagdrempeliger dan een bezoek aan de hypotheekadviseur'

Amersfoort, 18 juli 2006 - Online hypotheekverstrekker MoneYou (onderdeel van ABN AMRO) maakt als eerste gebruik van webcam om direct live advies te geven aan de consument. Uit eigen onderzoek van de hypotheekverstrekker blijkt dat deze toepassing een waardevolle aanvulling is voor online financiële dienstverleners die de klant een persoonlijk en vertrouwd gevoel geeft. Dit gevoel is belangrijk bij het nemen van een grote beslissing als het aangaan van een hypothecaire lening.

Bij MoneYou kan een consument nu al chattend met een erkende hypotheekadviseur berekeningen maken en vragen stellen. Door de toevoeging van de webcam hoeft de consument niet meer de deur uit voor persoonlijk contact. 'Bij het afsluiten van een hypotheek is het gevoel van zekerheid een belangrijke factor. Door de inzet van interactieve software heb je persoonlijk contact en hypotheek advies zonder je huis te hoeven verlaten. Dit is sneller en laagdrempeliger dan het maken van een afspraak,' aldus Marketing Manager MoneYou Karin Polman.

MoneYou start met een selecte groep van hypotheekadviseurs die direct benaderbaar zijn. MoneYou maakt dus geen gebruik van een 'online secretaresse' die een afspraak maakt voor een live advies en is daarmee de enige bank die een directe chat met webcam vanaf de website aanbiedt.

Hoe werkt het?
Met de webcam is het mogelijk om tijdens een chatsessie de hypotheekadviseur in beeld te krijgen. De bezoeker kan dit aangeven door op de button 'Chat live met een hypotheekadviseur' te klikken. Vervolgens vult de bezoeker enkele persoonsgegevens in, waarna de chatsessie start.

De bezoeker heeft zelf geen webcam nodig, hij/zij ziet de adviseur op het beeldscherm. 'In december zijn we gestart met de inzet van chat. We zagen dat chat vooral gebruikt werd tijdens kantooruren met pieken vlak na de lunchpauze. Je hypotheek telefonisch bespreken op je werk is lastig, maar communiceren via chat geeft blijkbaar voldoende privacy', aldus Karin Polman.

EINDE BERICHT

MoneYou, een zelfstandige onderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep, is opgericht in 2001. MoneYou is een financiële dienstverlener die de snelheid en toegankelijkheid van internet combineert met de degelijkheid en zekerheid van persoonlijk advies. MoneYou is geen tussenpersoon, maar hypotheekverstrekker (www.moneyou.nl).



Ingezonden persbericht