Ingezonden persbericht


POSTV scoort hoog met Instore TV in Media Markt

Media Markt TV is zeer populair bij het publiek

Hilversum, 18 juli 2006 - Na zijn behaalde eerste plaats in de strijd om de meeste schermen - 4.500 stuks - is retailketen Media Markt nu ook beloond met een hoge waardering van de winkelende consument voor zijn Media Markt TV. Voor zijn Instore TV-uitingen werkt de retailer samen met POSTV, one-stop-shop voor narrow-casting. In opdracht van POSTV onderzocht het onderzoeksbureau De Vos & Jansen de attentiewaarde en waardering van het Instore TV-kanaal. Bezoekers die Media Markt TV hebben gezien, waarderen het tonen van beelden in de winkel gemiddeld met een 7,2, met uitschieters naar een 8,0 of hoger.

Joost Christiani, hoofd Marketing van Media Markt: "Ons Instore TV-kanaal heeft onder andere tot doel om rust en sfeer in de winkels te brengen en de consument te voorzien van nuttige informatie. POSTV heeft een perfecte mix gevonden tussen ontspanning en commerciële boodschappen. Volgens onderzoeksbureau De Vos & Jansen is deze waardering bijzonder hoog."

Optimale afstemming van de inhoud en de boodschap op de behoeften en het profiel van de winkelbezoeker vormt de basis van het succes van Instore TV. De afdeling Marketing Services van POSTV onderzoekt continu de ontwikkelingen en kansen op het gebied van Captive Audience Networks, oftewel manieren om de aandacht van bezoekers te trekken en deze te interesseren in de getoonde boodschap. Hierdoor kan POSTV zijn Instore TV-projecten, zowel wat betreft opzet als wat betreft content goed laten aansluiten bij wat adverteerder en retailer voor ogen hebben. In het geval van Media Markt heeft dit geresulteerd in een hoge waardering. Het Instore TV-kanaal van Media Markt toont een mix van sportbeelden, videoclips, filmtrailers, bloopers, extreme sports en natuurbeelden. Deze worden afgewisseld met commerciële boodschappen van Media Markt zelf en van externe adverteerders.

"Deze hoge waardering is een pluim voor de samenwerking tussen onze eigen afdeling Marketing Services en onze afdeling PRODUCTV die content produceert", zegt Piet Hein Goossens, creatief directeur van POSTV. "Deze divisies werken zeer nauw samen. Marketing Services voedt PRODUCTV met input over de wensen en het gedrag van Media Markt-bezoekers. De creatieve afdeling heeft op basis daarvan een format voor het In-store TV-kanaal ontwikkeld. En de publiekswaardering onderstreept dat deze perfect aansluit op de behoeften van klanten."

POSTV houdt zich in de nabije toekomst ook bezig met tracking-onderzoek. Hierbij wordt periodiek inzicht geboden in de ontwikkeling van onder andere merkbekendheid, boodschapoverdracht en perceptie, image en (aanschaf)intentie onder consumenten.

POSTV
POSTV staat voor Point Of Sale Televisie en is de one-stop-shop voor Instore TV. Het bedrijf verzorgt management, productie en exploitatie van Captive Audience Networks zoals narrow-casting-, instore TV- en aanverwante projecten. Opdrachtgevers kunnen bij POSTV terecht voor volledige trajecten: van concept tot en met productie, distributie en uitzenden van (reclame)boodschappen, en voor marketingservices als onderzoek en rapportage. Voor de levering en inzet van de beeldschermen en aanverwante apparatuur werkt het bedrijf nauw samen met toonaangevende partners. POSTV verzorgt Instore TV voor Media Markt, t for telecom en Makro. Binnen POSTV verzorgt PRODUCTV de content-productie. Om de juiste boodschap in winkels over te brengen, produceert PRODUCTV ook tailor-made in-store commercials voor adverteerders. PRODUCTV is tevens gespecialiseerd in concept, creatie, productie en (media)distributie van virals.