165.000 Passagiers: topdrukte op Amsterdam Airport Schiphol

Piccolo's helpen reizigers met bagage op drukste dag van het jaar

AMSTERDAM SCHIPHOL, HAARLEM, 27 juli 2006 --
Online ticketspecialist vliegwinkel.nl zet op vrijdag 28 juli - de drukste dag op Schiphol - piccolo's in om reizigers een handje te helpen. De piccolo's staan klaar om de bagage van vakantiegangers van de auto, taxi, bus en trein naar de incheckbalie te brengen. Amsterdam Airport Schiphol verwacht op deze topdag 165.000 passagiers. Dat zijn 5000 vakantiegangers meer dan op de drukste dag van vorig hoogseizoen.

Omdat steeds meer vakantiegangers het vliegtuig als het ideale vervoermiddel zien, wordt het ieder hoogseizoen drukker op Schiphol. Marcel Veenhuizen, directeur van vliegwinkel.nl, onderdeel van Airtrade in Haarlem: "De piccolo's helpen niet alleen reizigers die geboekt hebben bij vliegwinkel.nl, maar àlle vakantiegangers die bij de verwachte tropische temperatuur prijs stellen op onze hulp. Hiermee willen we duidelijk maken dat online ticketspecialisten wel degelijk service bieden."

De koffer van de gemiddelde reiziger weegt 20 kilo. Zijn handbagage voegt daar nog eens 5 kilo aan toe. De temperatuur op vrijdag 28 juli bedraagt volgens het KNMI ca. 28º Celsius. Mark Duys, aanvoerder van het piccoloteam, ziet de record drukte op Schiphol desondanks zonnig tegemoet: "Het is leuk om mensen met een goed gevoel op vakantie te laten gaan. Onze extra service draagt daar zeker aan bij." Mark en zijn collega piccolo's staan vrijdagochtend 28 juli vanaf 7:00 uur 's morgens in en voor de vertrekhal klaar om passagiers de helpende hand te bieden. Passagiers die door onvoorzien oponthoud later dan de bedoeling op Schiphol arriveren, kunnen al vóór aankomst op de luchthaven via hun GSM de Piccoloservice inschakelen via 06-24880516 voor accurate hulp. Mark Duys: "Er zijn altijd pechgevallen. Het is dan fijn voor 'verhitte passagiers' als er iemand klaar staat om te helpen."

Van alle mensen die vrijdag naar hun vakantiebestemming vliegen heeft 46 procent zijn reis online geboekt. Marcel Veenhuizen van vliegwinkel.nl: "Een vliegticket boeken via Internet is gemakkelijk en vaak erg goedkoop. Mede dankzij het feit dat ook alle lage tarieven luchtvaartmaatschappijen, zoals Transavia en easyJet, nu via onze website zijn te boeken, kiezen steeds meer mensen voor het gemak van vliegen". Veenhuizen verwacht daarom dat het percentage online boekers de komende jaren fors zal toenemen.

Vliegwinkel.nl - sinds 2000 in de lucht - is één van de grootste Nederlandse online vliegticketverkopers. De website wordt jaarlijks door 4 miljoen bezoekers geraadpleegd. Vliegwinkel.nl is onderdeel van Airtrade Holding, een van de grootste reisondernemingen van Nederland. Deze onderneming bestaat uit diverse werkmaatschappijen die onder verschillende merknamen producten en diensten ontwikkelen voor zowel de reisbranche als voor consumenten. Meer dan 400.000 toeristische lijndiensttickets per jaar, ca. 20% van alle lijndiensttickets in Nederland, worden via Airtrade verkocht.


Informatie voor de redactie:

Een foto van de piccolo actie is (rechtenvrij) beschikbaar via ANP fotonet en de digitale beeldbank van het ANP.

Voor aanvullende informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
Marcel Veenhuizen, directeur webretail Airtrade Holding B.V. Telefoon: 023-516 02 13 / GSM 06-22 45 78 31
en/of Mieke Bosman PR & Communicatie. Telefoon 0499-46 56 88 / GSM 06-53 41 37 02

BCD
Airtrade Holding B.V. is een dochterbedrijf van BCD Holdings N.V. Dit Nederlandse familiebedrijf is in 1975 opgericht door de heer John A. Fentener van Vlissingen. BCD is een internationale marktleider in de reisindustrie en een succesvolle 'niche player' in de financiële dienstverlening in de U.S.A. In 2006 zal de te verwachten omzet ruim U.S.$ 13 miljard bedragen en zullen er wereldwijd 14.000 medewerkers in dienst zijn. Andere dochterondernemingen van BCD zijn BCD Travel, Park `N Fly, TRX, Primary Capital en Noro Management.
Zie voor meer informatie www.bcd-nv.com - www.airtrade.nl en www.vliegwinkel.nl