Woningstichting Leusden beste in Prestatie-index Woningcorporaties 2005
8 augustus 2006
Gemeten naar de Prestatie-index Woningcorporaties 2005 heeft
Woningstichting Leusden (WSL) van alle deelnemende corporaties het
best gepresteerd. Dat stelt het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties
Huursector (KWH) op haar website. Leden van KWH kunnen daar de
volledige index getoond krijgen.
Yvonne Grooten, hoofd woondiensten van de WSL, is trots: 'We zijn al
een aantal jaren bezig met de kwaliteit van de dienstverlening. Dit is
een prestatie die we niet hadden verwacht.' Metingen van het
KWH-Huurlabel bepalen de rangschikking van de Prestatie-Index.
Huurders hebben zich uitgesproken op tien onderdelen, zoals
telefonische bereikbaarheid, het vinden van een woning, het betalen
van de huur, reparaties en de afhandeling van klachten.
Plaats Corporatie Totaalscore*
1 Woningstichting Leusden 78,66
2 Woningstichting Hellendoorn 78,52
3 Woningstichting Wherestad 77,71
4 Woningstichting Rivierengebied 77,62
5 Wonen Roer en Maas 76,78
6 Wonen Noordwest Friesland 76,37
7 Wonen West Brabant 76,33
8 de Alliantie Flevoland 76,17
9 Wonen Weert 75,75
10 BetuwsWonen Geldermalsen 75,73
KWH maakt de prestaties van corporaties transparant, zodat corporaties
hun prestaties kunnen vergelijken met de prestaties van andere
corporaties en daardoor van elkaar kunnen leren. Door het opstellen
van deze prestatie-index wil KWH inspelen op de ontwikkelingen in de
sector waarbij het zichtbaar maken van prestaties een grote rol
speelt.
Leden van KWH kunnen hun prestaties specifieker met elkaar vergelijken
door gebruik te maken van de diverse variabelen die in de
prestatie-index zijn opgenomen, zoals grootte van de corporatie, mate
van verstedelijking en regio. Deze mogelijkheid is alleen te gebruiken
door leden van KWH. Meer informatie over de Prestatie-index
Woningcorporaties en het KWH-Huurlabel is te vinden op www.kwh.nl
* Aan de prestatie-index kunnen geen rechten worden ontleend. In de
prestatie-index zijn de resultaten opgenomen van de leden van KWH die
toestemming hebben gegeven om hun resultaten te publiceren. Voor alle
afrondingen geldt dat deze afkomstig zijn van het oorspronkelijke
eindcijfer bestaande uit 6 decimalen. Deze decimalen zijn in de
rapportage van het KWH-Huurlabel teruggebracht naar 1 decimaal en
worden in de prestatie-index in twee decimalen weergegeven om de
spreiding te vergroten. Dit verklaart de eventuele
afrondingsverschillen tussen de eindcijfers in het KWH-rapport en de
prestatie-index.
* 'Corporaties scoren steeds beter met hun kwaliteit van
dienstverlening' - Aedesnet, d.d. 6 juli 2006
Aedes