Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Exposure en grenzeloze inzet resulteren in Best Marketing Award

INTERNATIONALE JURY ERKENT HET GEMAK VAN VERVEN MET SCHONE HANDEN

Interlaken, 5 augustus 2006- Unique-Enterprise, een MBO studentenbedrijf van het Hoornbeeck College te Amersfoort, wint tijdens de Europese Finale de prestigieuze 'Best Marketing and Sales Award'. Met deze award gaan de studenten van het Hoornbeek College enkele duizenden studentenbedrijven uit heel Europa voorbij."De strategie was simpel, zorgen dat je jezelf ten alle tijden goed en op het juiste moment profileert" aldus Kees de Niet (afdeling Marketing & Sales). Unique Enterprise vertegenwoordigde Nederland met haar unieke product de 'Easy-Paint', een verfblikhouder in de vorm van een grote mok waar 4 verschillende blikmaten klemvast in passen. Zij beloven hun klanten: nooit meer vieze handen tijdens verven, geen vlekken op het interieur en het handvat is ergonomisch ontworpen.

In het weekend van 3- 6 augustus streden studenten uit 27 landen in Interlaken (Zwitserland) om de titel van 'Best European Student Company of the Year 2006', op MBO niveau. Een drie uur durende bootrit was onderdeel van stuk ontspanning voorafgaand aan het hoogtepunt: de prijsuitreiking. Terwijl de gasten (begeleiders, ouders en andere genodigden) genoten van het uitzicht, zagen de studenten van Unique Enterprise kans om via de luidspreker op de boot de gasten te wijzen op hun product en te enthousiasmeren om hun stand te komen bezoeken op de beurs waar studenten uit 27 landen hun producten presenteerden.

De winnaar van de competitie 'Best European Student Company of the Year 2006' (op MBO niveau) was dit jaar een Duits MBO studentenbedrijf genaamd "Know It". Zij bieden jongeren tussen de 16 en 25 jaar een lokale stadstour.

Ondernemerschap bevorderen
Studentenbedrijven maken onderdeel uit van het wereldwijde project Junior Achievement (JA). JA wil jonge mensen ondernemerschap bijbrengen door het zelf te ervaren: learning by doing. Ruim 7 miljoen studenten uit 97 landen doen hieraan mee. In Nederland ondersteunde Stichting Jong Ondernemen het afgelopen schooljaar circa 6.000 jongeren in meer dan 600 studentenbedrijven.

///EINDE PERSBERICHT///

Noot aan de redactie: