PERSBERICHT
Nederlands nieuwste TV-zender in oktober van start onder naam "LiveShop"
- personeelswerving voor interactieve TV-zender in volle gang -
Amsterdam, 15 augustus 2006 De eerste live shopping TV-zender in Nederland, voortkomend
uit een joint venture tussen chellomedia en Tel Sell, zal vanaf oktober 2006 gaan uitzenden
onder de naam "LiveShop". Een preview is te zien op www.LiveShop.nl , de website van de
zender die vandaag eveneens gelanceerd is. Nederlands nieuwste tv-zender zal in meer dan vier
miljoen Nederlandse analoge en digitale kabelhuishoudens te zien zijn en de bestaande Tel Sell
zender vervangen.
In de komende jaren zal LiveShop naar 5000 volledig Nederlandstalige productie-uren per jaar
toegroeien. Dit niveau steekt positief af bij dat van RTL, SBS, Publieke Omroep en Talpa. De
rechtstreekse Nederlandstalige uitzendingen zullen worden verzorgd vanuit de televisiestudio-
faciliteiten van Tel Sell in Almere.
LiveShop is nu op zoek naar 60 nieuwe medewerkers voor alle afdelingen van de organisatie:
General Management, Financiën, Inkoop, Broadcast/Studio, Marketing, IT, Logistiek en Call
Center. De werving verloopt onder meer via de website.
De website zal ook tijdens de uitzendingen van LiveShop een centrale rol gaan spelen. Naast de
mogelijkheid om telefonisch te bieden kunnen kijkers via www.LiveShop.nl het volledige
assortiment bekijken en een bod doen op de te veilen producten. Ook zullen mogelijkheden om
via SMS of interactieve TV te kopen worden ontwikkeld.
Over LiveShop
LiveShop zal vooral gebruik maken van het systeem van de dalende veiling, waarbij de prijs van
een product steeds verder daalt, totdat elk product van een partij verkocht is en elke koper
uiteindelijk de laagste prijs betaalt. Daarnaast zal in enkele gevallen voor duurdere producten
(zoals auto's) veiling per opbod plaatsvinden. LiveShop zal 7 dagen per week live gaan uitzenden
op het Tel Sell kanaal, aanvankelijk 5 uur per dag, uit te breiden tot 14 uur.
Over chellomedia
chellomedia is de Europese contentdivisie van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB,
LBTYK) en is actief als ontwikkelaar en distributeur van themakanalen en videodiensten. Tot de
activiteiten behoren 16 themakanalen (zoals Extreme Sports, Club, Reality TV and The Horror
Channel), On Demand en Interactieve Diensten (chellomedia Interactive Services), alsmede een
portfolio van investeringen in mediabedrijven. In Nederland is chellomedia Benelux actief als
leverancier van de digitale televisiekanalen Film1, Sport1 en het Weerkanaal. chellomedia's
activiteiten zijn gevestigd in London, Amsterdam en Madrid.
Over Tel Sell
Tel Sell is een Nederlands homeshopping-bedrijf dat zijn producten aan de consument verkoopt
via commercials en infomercials. Klanten kunnen zowel per telefoon als via het Internet bestellen
en ontvangen het product vanuit de voorrraad op het thuisadres. Op dit moment zijn ruim 1,4
miljoen Nederlandse huishoudens klant bij Tel Sell. Het productassortiment van Tel Sell varieert
van fitness-artikelen en schoonheidsproducten tot huishoudelijke apparatuur. De productselectie
wordt met name op internationale beurzen gemaakt. De onderneming houdt internationale
trends nauw in de gaten om rekening te houden met de behoeftes van de markt. De meeste
producten zijn afkomstig uit de Verenigde Staten, terwijl ook producten uit Europa en Azië
worden geboden.
Contactpersoon
Voor meer informatie en high resolution screenshots kunt u contact opnemen met:
chellomedia Communications
Michiel Gosens
Tel. +31-20-778 9684
Mob. +31-6-1501 3837
Email: communications@lgi.com
---- --