UPC en Frisia maken meest irritante reclame volgens jongeren

Juniorsenior

Schoonmaak-, wasmiddelen- en maandverbandreclames scoren niet meer het hoogst, als het gaat om irritante reclames. Uit een recent online onderzoek van JuniorSenior Research onder 1108 kinderen en jongeren tot 21 jaar blijkt dat reclames voor leningen, hypotheken en verzekeringen tegenwoordig de meeste irritatie onder deze doelgroep oproepen.

Uitzendtijd en herhaling
Een belangrijke reden voor deze irritatie is waarschijnlijk dat dit type reclame steeds meer wordt uitgezonden rondom kinderprogramma's. Vooral de reclame van Frisia Financieringen werd vaak spontaan door kinderen genoemd; ze vinden deze reclame 'nep, overdreven en niet-grappig'. De reclame van UPC waarin een vrouw 'Hans' aandringt over te stappen op de diensten van UPC riep eveneens veel irritatie op. Verder blijken kinderen en jongeren zich vooral te irriteren aan de herhaling van reclames: '100 keer per dag hetzelfde reclamespotje zien is zo saai!' (Bregje, 13 jaar).

Op basis van dit onderzoek kan gesteld worden dat reclame gericht op kinderen en jongeren beter uit verschillende filmpjes kan bestaan die er niet te Amerikaans (in hun perceptie 'nep en overdreven') uitzien, humor bevatten en niet nagesynchroniseerd zijn.

Einde bericht

Voor meer informatie neemt u contact op met:
JuniorSeniorPressDpt
KarinDijksman
Tel: 020 53 53 453 (algemeen)
E-mail: karin.dijksman@jr-sr.com