Amerikaans adviesbureau wijst Tridion aan als leider in Global Content

Tridion volgens Common Sense Advisory uitblinker in website globalisatie

AMSTERDAM, 20060815 -- Amsterdam - 15 Augustus 2006 - Tridion, Europees marktleider in web contentmanagement oplossingen, wordt door het onafhankelijke Amerikaanse onderzoek- en adviesbureau Common Sense Advisory aangewezen als leider in de categorie web contentmanagement systemen voor wereldwijde en meertalige content support. Het rapport met als titel 'Content Management Technology: A Buyer's Guide' noemt Tridion een van de belangrijkste aanbieders van global contentmanagement oplossingen.


Het rapport bestempelt Tridion als toonaangevend in 'ondersteuning van meertalig contentmanagement' en 'de implementatie van multiregionale systemen'. Common Sense Advisory benadrukt de meerwaarde van de Tridion BluePrint technologie voor internationale organisaties met 'meertalig contentmanagement in hun DNA'. Daarnaast roemt het bureau de sterke samenwerkingsbanden met vertaaltechnologie partners.

"Organisaties breiden zich door fusies, overnames of organische groei steeds verder internationaal uit. Hierdoor neemt de behoefte aan web contentmanagement oplossingen voor multinationale websites sterk toe", aldus Erik Aeyelts Averink, Executive Vice President Marketing en Corporate Development van Tridion.
"De positieve beoordeling van Tridion in het Common Sense Advisory-rapport, is de beloning voor onze inspanningen om multinationals te voorzien van een oplossing om online content te lokaliseren en te individualiseren terwijl de merkconsistentie op al hun websites en in alle kanalen te allen tijden gehandhaafd blijft."

Common Sense Advisory lanceerde naast bovengenoemd rapport tevens het rapport 'Lessons in Global Content Management: A User's Guide'. Beide rapporten richten zich tot organisaties die zich beraden op de aanschaf van software voor het beheren van wereldwijde en/of meertalige content. De rapporten geven een overzicht en beoordeling van de verschillende leveranciers en softwarepakketten. De beoordeling is gebaseerd op diepgaande interviews met en demo's van 16 leveranciers van content management software oplossingen en een breed scala aan organisaties die deze oplossingen hebben geïmplementeerd.

Over Common Sense Advisory, Inc.
Common Sense Advisory is een onafhankelijke onderzoeksinstelling die zich committeert aan objectief onderzoek en analyse van business praktijken, diensten en technologieën voor vertaling en lokalisatie. De organisatie voorziet tevens in praktische dienstverlening en training voor wereldwijde business teams. Voor meer informatie kunt u terecht op hun website www.commonsenseadvisory.com

Over Tridion
Tridion is marktleider in Europa op het gebied van krachtige contentmanagement software voor zakelijke communicatieoplossingen. Tridions geavanceerde oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. De unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit van Tridion biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content management infrastructuren.

Momenteel hanteren wereldwijd meer dan 24.000 gebruikers Tridion om altijd en overal de juiste webcontent te creëren, controleren, beheren en publiceren in diverse talen en voor verschillende doelgroepen.

Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl.




Tridion