Ingezonden persbericht


persbericht

Mobiele marketing: ÉÉn sms werkt niet

Breda, 30 augustus 2006 - "Eén sms naar een groot klantenbestand sturen werkt niet en is zonde van het geld." Sms-deskundige Jeroen van Glabbeek kan het niet vaak genoeg zeggen. Van Glabbeek, die jarenlange ervaring heeft met het opzetten van mobiele marketingcampagnes voor marketing- en reclamebureaus, ziet veel bedrijven de mist in gaan met het sturen van een sms naar een zo groot mogelijk klantenbestand.

"Je kunt heel Nederland een sms sturen met een aanbieding, maar waarschijnlijk levert dat alleen een heleboel ergernis van ontvangers op. Een sms is het sterkst als het bij de juiste doelgroep, op het juiste moment, een impuls genereert. Gebruik een sms dus niet voor naamsbekendheid of voor het versturen van aanbiedingen, maar voeg het aan een advertentiecampagne toe om het interactief te maken," aldus Van Glabbeek.

Hij pleit dus voor het inzetten van sms als aanvulling op andere marketingmiddelen, waarbij de sms impulsaankopen faciliteert. De klant ziet een marketinguiting en kan daar met sms meteen op reageren. Als voorbeeld noemt Van Glabbeek een simpele, maar effectieve sms-actie waar nrc.next eerder dit jaar mee kwam: de nieuwe krant haalde in de eerste paar dagen na de uitgave van de eerste editie ruim 300 nieuwe abonnees binnen via een sms-actie. Op de achterpagina van de eerste uitgaven stond de abonnementsactie: vier weken voor vijf euro, aanmelden op internet en via sms.

Grootste knelpunt om mobiele marketing tot een succes te maken is dat er zoveel partijen zijn die sms verkeerd inzetten. Hierdoor krijgt het medium een slecht imago onder marketeers. Het lijkt namelijk weinig op te leveren. Dit terwijl uit de ervaring van Van Glabbeek blijkt dat mobiele marketingcampagnes impulskoop enorm doen groeien. Bovendien is sms erg makkelijk in te zetten in bestaande campagnes. En met een responsemeter meet je meteen de effectiviteit. Op die manier kun je leren van verschillende pogingen.

Volgens Van Glabbeek zullen mms-toepassingen en toepassingen met streaming video naar mobiel in de toekomst ook steeds meer worden ingezet voor mobiele marketing.

Over Jeroen van Glabbeek

Jeroen van Glabbeek is directeur en oprichter van mobiele technologie provider ClubMessage. Hij studeerde aan de Technische Universiteit Eindhoven en bedacht in de avonduren toepassingen voor het toen nieuwe medium sms. Zijn bedrijf ClubMessage heeft tegenwoordig ruim 1000 klanten en meer dan een miljoen gebruikers in meer dan 10 landen en bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms. Van Glabbeek is tevens uitvinder: een aantal van zijn producten en diensten zijn gepatenteerd. Ook is hij een veelgevraagde spreker op nationale en internationale beurzen en congressen waar hij zijn visie geeft op mobiele marketing, mobiele strategie en de toekomst van mobiel in het bedrijfsleven. Jeroen van Glabbeek is een frequente gastdocent op het gebied van Media & Entertainment aan de NHTV in Breda. Voor meer informatie, zie http://www.clubmessage.nl/nl/presentaties

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Jeroen van Glabbeek

T: (076) 521 24 80

E: jeroen@clubmessage.net