Ingezonden persbericht


----------
Hoofddorp, 18 september 2006

Delta Lloyd Concernrelaties zet klant centraal met SCOPE

Delta Lloyd Concernrelaties, de centrale verkoopunit van de merken Delta Lloyd, Ohra en ABN AMRO Verzekeringen, gaat haar zakelijke topklanten beheren met SCOPE CRM software. Het centraal zetten van de klant is één van de speerpunten in het beleid van de verzekeraar. "Wij zijn hier maar met drie dingen bezig: de klant, de klant en de klant", aldus Ad Rijken, directeur van Delta Lloyd Concernrelaties.

Om deze visie verder uit te bouwen, gaat Concernrelaties eerst de complexe concern- en relatiestructuren van de topaccounts in het SCOPE systeem in kaart brengen. Voor de optimalisatie van het relatiebeheerproces zorgt de procesmanagementtool in SCOPE. Door bij de complexe relatietrajecten de workflow in SCOPE te volgen, ontstaat er inzicht in en beheersing van het salesproces. Zo wordt duidelijk in welke fase een offerte zich bevindt en welke activiteiten er ondernomen moeten worden om de volgende stap te zetten in het salestraject. Het geheel wordt ondersteund en bewaakt door het agenderingssysteem dat de betreffende accountmanager attendeert op de follow-up van bezoeken en activiteiten.

Naast het verkoopproces, wordt het SCOPE systeem ook ingezet voor de ondersteuning van marketingactiviteiten, zoals documentbeheer, mailingen en een koppeling met de evenementensite Revenew. De Managementrapportages uit SCOPE genereren stuurinformatie voor het management en geven inzicht in het salesproces, financiële resultaten en verkoopprognoses.

Van links naar rechts: Ad Rijken, Directeur Delta Lloyd Concernrelaties en Fred Lingg, Managing Director SCOPE

Van links naar rechts staand: Bas van der Veer (Account Director SCOPE), Rinke Visser (Manager Delta Lloyd Concernrelaties). Van links naar rechts zittend: Ad Rijken (Directeur Delta Lloyd Concernrelaties) en Fred Lingg (Managing Director SCOPE).

----------
Unquote

Over SCOPE marketing technology:
SCOPE marketing technology is leverancier van CRM- en relatiebeheer software. Het bedrijf is gevestigd in Hoofddorp en bedient met 50 medewerkers de Nederlandse markt. SCOPE richt zich met branchespecifieke oplossingen op de top van de Nederlandse bedrijven en instellingen in een aantal kennisgebieden: Verzekeringen Zakelijke Markt, Assurantie-intermediair, Zorginkoop, Overheid, Onderwijs, Handel, Sport en Recreatie. De SCOPE software is in gebruik bij meer dan 100 grote en middelgrote organisaties. SCOPE 3.0 wordt door een groot aantal verzekeraars gebruikt. SCOPE marketing technology heeft specifiek voor deze branche koppelingen ontwikkeld met andere (backoffice)systemen, zoals de WFD-koppeling. Met Delta Lloyd Concernrelaties als gebruiker verstevigt SCOPE zijn positie als CRM specialist in de financiële branche.