Ingezonden persbericht


Persbericht

Software Trinicom ontlast serviceafdeling Universiteit van Amsterdam

Wilp, 20 september 2006 - De Universiteit van Amsterdam (UvA) zet sinds kort de software van Trinicom in. Op de website van de universiteit kunnen studenten de antwoorden vinden op hun vragen over onder andere inschrijven en uitschrijven, geldzaken en voorzieningen. De medewerkers van de serviceafdeling worden hierdoor ontlast. Bovendien kunnen zij bij de beantwoording van e-mail nu ook profiteren van de software van Trinicom, die onder andere zorgt voor automatische antwoordsuggesties en bewaking van de responsetijd.

De software van Trinicom is populair in de onderwijswereld: meerdere onderwijsinstellingen maken er reeds gebruik van. De ervaringen van vier andere universiteiten waren voor de UvA van doorslaggevend belang om voor Trinicom te kiezen. "De afgelopen periode is voor de serviceafdeling traditioneel een van de drukste periodes van het jaar geweest, maar gelukkig voldeed de software van Trinicom aan onze verwachtingen. We krijgen veel positieve reacties en de website wordt druk bezocht: in augustus hebben we ruim 15.700 bezoekers geteld. Ook de manier waarop e-mail wordt afgehandeld is sterk vooruit gegaan in vergelijking met de oude situatie", vertelt Daniël Buitenkant, coördinator service- & informatiecentrum bij de UvA.

De web selfservice-functie wordt vooralsnog alleen geboden op het studentengedeelte van de algemene website van de UvA. Er bestaan echter plannen om voor het eind van dit jaar ook het gedeelte voor medewerkers ermee uit te rusten. In een later stadium zal de software wellicht ook op faculteitsniveau worden toegepast.

"Voor veel studenten is internet het belangrijkste communicatiekanaal en het getuigt van een klantgerichte houding als je als universiteit zorgt voor een optimale informatievoorziening via dat kanaal", aldus Wilco Rietberg, algemeen directeur van Trinicom. "Met name vlak voor en vlak na de start van een nieuw collegejaar krijgen serviceafdelingen van universiteiten veel vragen op zich af. Onze web selfserviceoplossing heeft tijdens deze piekperiode voor de UvA nu een groot deel van die vragen afgevangen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60

E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom

Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat en call management. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Trinicom is één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa, met een 25ste plaats in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,

tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com