Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CLUBMESSAGE ONDERNEEMT STAPPEN TEGEN KOPIEËN VAN EIGEN, GEPATENTEERDE UITVINDING

Breda, 21 september 2006 - Mobiele technologie provider ClubMessage gaat stappen ondernemen tegen bedrijven die het door ClubMessage uitgevonden systeem Mail-SMS onder een andere naam in de markt zetten. ClubMessage ontwikkelde Mail-SMS al in 2003 en heeft sindsdien octrooi op de uitvinding.

Mail-SMS is een systeem waarmee op eenvoudige wijze sms'jes vanuit de email verstuurd kunnen worden. Typ de gewenste sms-tekst in een emailbericht, voeg het mobiele nummer van de ontvanger toe en verstuur het bericht. Het systeem van ClubMessage zorgt er automatisch voor dat de email direct in een sms wordt omgezet en bij de ontvanger terecht komt. Het unieke aan Mail-SMS is dat het gebruikt kan worden vanaf elk emailprogramma zonder dat je daar iets voor hoeft te downloaden en dat antwoorden op verstuurde berichten ook weer per email ontvangen kunnen worden.

Licentie

ClubMessage vroeg in 2003 octrooi aan en heeft dit gekregen voor "de werkwijze en het systeem voor het overbrengen van boodschappen" (Bureau voor de Industriële Eigendom). Maar ondertussen bieden ook andere partijen eenzelfde systeem aan onder vergelijkbare namen als Mail2SMS, SMS Mail en Email via SMS. Om deze partijen tegemoet te komen en op de vraag uit de markt in te spelen, gaat ClubMessage nu licenties op Mail-SMS aanbieden. Vanaf nu zullen concurrenten dus onder de juiste naam gebruik kunnen maken van het sms-systeem van ClubMessage.

ClubMessage is marktleider op het gebied van sms-verkeer en -technologie in Nederland: het bedrijf bereikt wekelijks honderdduizenden mensen via haar eigen sms-netwerk. ClubMessage heeft verschillende octrooien op haar uitvindingen laten registreren en heeft een aantal nieuwe octrooiaanvragen lopen. Het bedrijf voorspelt dat mobiele toepassingen nog sterk zullen groeien de komende jaren. Zelf richt ClubMessage sinds het afgelopen jaar ook haar pijlen op het ontwikkelen van streaming video toepassingen op internet of naar mobiel, en user generated content via mobiel voor bijvoorbeeld kranten en tijdschriften.

Over ClubMessage

ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms, via haar eigen sms-netwerk of via operators: twee van de drie grootste uitgeverijen van Nederland werken met ClubMessage, de helft van alle sms-voting op televisie wordt mogelijk gemaakt door de technologie van ClubMessage, 90 procent van alle cafés en clubs die hun klanten via sms bereiken, doen dit via ClubMessage, en bijna de helft van de Nederlandse sms-bedrijven maakt gebruik van technologie van ClubMessage. ClubMessage heeft meer dan 1000 klanten en meer dan een miljoen gebruikers in meer dan 10 landen.

Meer informatie is te vinden op www.clubmessage.nl

Voor meer informatie voor de pers en voor een gratis Mail-SMS demopakket:

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Jeroen van Glabbeek

T: (076) 521 24 80

E: jeroen@clubmessage.net