Ingezonden persbericht


Amsterdam, 26 september 2006

Persbericht

Azzurro Kids zet zich in voor War Child!

Azzurro Kids draagt stichting War Child Nederland, die investeert in een vreedzame toekomst voor oorlogskinderen, een warm hart toe. Daarom organiseert Azzurro Kids van zaterdag 30 september t/m 7 oktober een speciale "War Child Week". Tijdens deze week doneert Azzurro 10% van de opbrengsten aan War Child, welke geheel aan de hulpverlening van oorlogskinderen ten goede zal komen. De officiële kick-off zal zijn op 30 september, waar niemand minder dan Leontine Borsato speciaal op deze dag in de winkel meehelpt.

Tijdens deze speciale "War Child Week" vraagt Azzurro Kids aandacht en steun voor de talloze kinderen die nog in oorlog leven en voor het werk van War Child. Volgens General Manager Edward de Jonge Urbach: "Wij willen als kinderkleding winkel stilstaan en een bijdrage leveren aan een betere toekomst voor kinderen uit oorlogsgebieden. Wij hopen met de actie Azzurro Kids 4 War Child mensen bewust te maken dat er op andere plekken in de wereld kinderen zijn die niet onder normale omstandigheden hun jeugd beleven".

De noodzaak is zeer groot omdat wereldwijd miljoenen kinderen worden geraakt door de gevolgen van oorlog. War Child probeert door middel van psychosociale hulpprogramma's deze kinderen te helpen. In deze programma's spelen muziek, tekenen, drama en sport een belangrijke rol. Spelenderwijs leren kinderen hoe ze met hun eigen ervaringen kunnen omgaan en hoe ze kunnen samenwerken. Op deze manier hoopt War Child dat zij samen verder bouwen aan een vreedzame toekomst van hun land. War Child bereikt wekelijks 15.000 kinderen met haar activiteiten. Omdat de hulp van War Child langdurig van aard is, is structurele steun van groot belang voor haar werk.

Het enthousiasme van Azzurro Kids werkt aanstekelijk want ook Replay & Sons en Guess ondersteunen deze actie. Replay & Sons sponsort niet alleen 100 nieuwe donateurschappen (Friends) t.w.v. ¤ 3.000 aan haar klanten. Ook ontvangen zij een goody bag en worden er speciale "Replay & Sons love War Child" t-shirts verkocht voor ¤ 10,- waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan War Child. Guess doneert ¤ 1000 aan nieuwe donateurschappen (Friends) .

Met deze actie hoopt Azzurro Kids veel nieuwe Friends te kunnen verwelkomen, waardoor War Child nog meer kinderen kan helpen met het verwerken van hun oorlogservaringen.

Voor meer informatie over het werk van War Child: www.warchild.nl

Azzurro Kids

P.C. Hooftstraat 122
1071 CD Amsterdam
020-6730457