Gemeente Lisse beloont ideeën medewerkers
Wethouder Kippers heeft gisteren een cadeaubon uitgereikt aan het
hoofd Weg- en Waterbouw van de gemeente Lisse. Zijn idee voor
verbetering van de dienstverlening is het winnende idee van de maand
september. Het idee luidde: Zet rode, blauwe en groene kaarten bij
alle publieksbalies in het gemeentehuis. Klanten kunnen op de rode
kaarten een klacht over de dienstverlening invullen en op de groene
een compliment. Op de blauwe kaarten kunnen zij een vraag stellen.
Vanaf vandaag zijn de kaarten te vinden in het gemeentehuis.
De opmerkingen op de kaarten moeten duidelijk maken wat er goed gaat,
maar vooral ook wat er beter kan. Het verbeteren van de (digitale)
dienstverlening staat hoog op het prioriteitenlijstje van het college.
Een projectgroep heeft zich onlangs gebogen over de vraag hoe de
dienstverlening verbeterd kan worden. Dat is vastgelegd in een
eindvisie die inmiddels is aangeboden aan het college. Een nog in te
stellen nieuwe projectgroep gaat zich bezighouden met de vraag hoe de
aanbevelingen het beste uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast zijn de
individuele medewerkers opgeroepen om mee te denken. Medewerkers met
een goed idee maken elke maand kans op een irischeque ter waarde van
25,--.
De afgelopen twee jaar was er een daling te zien in de waardering van
de dienstverlening en dat moet veranderen. Het college streeft naar
minimaal een 7 en gaat de waardering in de nabije toekomst regelmatig
meten. De gegevens worden vergeleken met die van andere gemeenten in
Nederland. Zo wordt duidelijk of Lisse op de goede weg is met haar
dienstverlening.
Gemeente Lisse