Onderzoek klanttevredenheid: Hoge score voor Eco Direct
Cosas verdes
De relaties van Eco Direct zijn zeer tevreden met de werkwijze en de
informatievoorziening. Dit is gebleken uit een onderzoek onder de relaties van Eco
Direct. Het bedrijf werd door 93% van de relaties zeer goed beoordeeld op het gebied van
informatievoorziening en klantvriendelijkheid. Dit is een positief geluid dat schril
afsteekt tegen de hedendaagse imagoproblemen van de investeringsbranche.
In het kader van het tienjarig jubileum van Eco Direct werd aan het begin van dit jaar een
jubileumboek verzonden aan alle relaties. Tevens werd gevraagd een vragenlijst te
beantwoorden met daarin verschillende vragen over de werkwijze en informatievoorziening
van de organisatie. Ruim 36% van de verstuurde enquêtes werd geretourneerd.
Eco Direct kwam tijdens deze enquête zeer goed uit de bus. Het bedrijf werd op zowel
de informatievoorziening als de werkwijze zeer positief beoordeeld. Het onderzoek richtte
zich zowel op relaties vanaf de start van de organisatie als relaties die in de afgelopen
jaren hebben geïnvesteerd in een van de duurzame producten.
Meer dan de helft van de ondervraagden gaf aan dat het duurzame karakter van de
investering de reden is geweest om te investeren bij Eco Direct. Niet alleen wordt een
stabiel rendement gerealiseerd, ook de lokale bevolking in Costa Rica heeft er baat bij.
Door middel van deze enquête heeft Eco Direct een goed beeld verkregen over haar
imago bij haar relaties. Hierdoor zal Eco Direct zich in de toekomst nog verder kunnen
ontwikkelen tot een commercieel succesvol bedrijf op het gebied van duurzame
houtinvesteringen.
Eco Direct Nederland B.V. is al ruim 10 jaar actief in de bosbouwindustrie en maakt
onderdeel uit van een in Nederland gevestigd familiebedrijf. Het bedrijf werkt in Costa
Rica nauw samen met haar zusterorganisaties, die allen verzamelt zijn in Grupo
ECODIRECTA. Een bedrijf dat zich concentreert op de volledige keten van de
bosbouwindustrie, van zaadje tot eindproduct.
---